Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Magia Ognia


Najważniejsze uwagi o magii:


  • Jest 5 poziomów zaklęć. Zaklęcia 1 i 2 poziomu mogą być poznane przez każdego bohatera. Do wyższych poziomów na ogół potrzebna jest odpowiednio rozwinięta umiejętność "Mądrość" (poziom podstawowy - zaklęcia 3 poziomu, zaawansowany - 4 poziomu, mistrz - 5 poziomu).
  • Nowe zaklęcia można poznać najczęściej rozbudowując gildie magów w miastach. W miastach Twierdzy i Cytadeli można rozbudować gildię magów do poziomu 3. W Zamku - do poziomu 4. W pozostałych frakcjach (Bastion, Forteca, Inferno, Nekropolia, Loch) - do poziomu 5.
  • Na poziomie podstawowym umiejętności "Magia Ognia" zaklęcia mają to samo działanie co bez umiejętności, ale kosztują mniej. Zaklęcia 1 poziomu kosztują 1 punkt many mniej, 2 poziomu - 2 punkty many i tak dalej, czyli redukcja kosztu jest równa poziomowi zaklęcia. Wyższe poziomy "Magii Ognia" zwiększają efektywność zaklęć i zostały uwzględnione w opisie poniżej.

Bitewne



Poziom 1
Mana: 5
Żądza krwi
Zwiększa atak w walce wręcz wybranego oddziału:
podst.:+ 3 do ataku
zaawans.:+ 6 do ataku
mistrz:działa na całą armię

Poziom 1
Mana: 5
Magiczna Strzała
Wysyła pocisk magicznej energii raniącej oddział przeciwnika:
podst.:10 + 10*Moc
zaawans.:20 + 10*Moc
mistrz:30 + 10*Moc

Poziom 1
Mana: 6
Klątwa
Wskazany oddział wroga zadaje minimalną liczbę obrażeń:
podst.:minimalne obrażenia
zaawans.:min. obrażenia -1
mistrz:działa na całą armię

Poziom 1
Mana: 5
Ochrona przed ogniem
Zmniejsza obrażenia zadawane przez zaklęcia magii ognia
podst.:o 30%
zaawans.:o 50%
mistrz:działa na całą armię

Poziom 2
Mana: 10
Oślepienie
Uniemożliwia wykonanie ruchu oddziałowi i redukuje zadawane obrażenia od kontrataku:
podst.:50% obrażeń
zaawans.:25% obrażeń
mistrz:brak kontrataku

Poziom 2
Mana: 8
Ściana ognia
W wybranym miejscu tworzy ścianę ognia, która rani oddziały próbujące ją pokonać:
podst.:2 pola, 10*Moc + 10
zaawans.:3 pola, 10*Moc + 20
mistrz:3 pola, 10*Moc + 50

Poziom 3
Mana: 15
Kula ognia
Zadaje obrażenia na obszarze o promienieniu 1 pola:
podst.:10*Moc + 15
zaawans.:10*Moc + 30
mistrz:10*Moc + 60

Poziom 3
Mana: 12
Pech
Zmniejsza szczęście wybranego oddziału wroga:
podst.:-1 do szczęścia
zaawans.:-2 do szczęścia
mistrz:działa na całą armię

Poziom 3
Mana: 18
Pole minowe
Tworzy losowo na polu bitwy miny widoczne tylko dla gracza i rodzimych dla terenu oddziałów:
podst.:4 miny, 10*Moc + 25
zaawans.:6 min, 10*Moc + 50
mistrz:8 min, 10*Moc + 100

Poziom 4
Mana: 24
Armagedon
Zadaje obrażenia wszystkim jednostkom znajdującym się na polu bitwy:
podst.:50*Moc + 30
zaawans.:50*Moc + 60
mistrz:50*Moc + 120

Poziom 4
Mana: 20
Berserk
Wybrany oddział zaatakuje bez kontroli najbliższą jednostkę (przyjazną lub wrogą):
podst.:czar ma zasięg 1 pola
zaawans.:czar ma zasięg 7 pól
mistrz:czar ma zasięg 19 pól

Poziom 4
Mana: 16
Tarcza ognia
Sprawia, że atakujące oddziały wroga otrzymają obrażenia proporcjonalne do zadanych:
podst.:20%
zaawans.:25%
mistrz:30%

Poziom 4
Mana: 16
Szał
Zmniejsza obronę oddziału do 0, a w zamian podnosi jego atak:
podst.:o wartość obrony
zaawans.:o 150% obrony
mistrz:o 200% obrony

Poziom 4
Mana: 16
Inferno
Zadaje obrażenia na obszarze o promienieniu 2 pól:
podst.:10*Moc + 20
zaawans.:10*Moc + 40
mistrz:10*Moc + 80

Poziom 4
Mana: 16
Pogromca
Zwiększa atak oddziału w walce ze smokami, behemotami i hydrami:
podst.:+8 do ataku
zaawans.:także w walce z aniołami i diabłami
mistrz:także z tytanami

Poziom 5
Mana: 25
Żywiołak ognia
Przyzywa oddział Żywiołaków Ognia. Po rzuceniu zaklęcia nie można przywoływać żywiołaków innego rodzaju.:
podst.:2*Moc Żywiołaków
zaawans.:3*Moc Żywiołaków
mistrz:4*Moc Żywiołaków

Poziom 5
Mana: 25
Ofiara
Niszczy jeden z przyjaznych oddziałów, w zamian wskrzeszając inny. Ilość wskrzeszonych jednostek zależy od mocy bohatera oraz ilości punktów życia, które posiadały jednostki z poświęconego oddziału:
podst.:Moc + PŻ + 3
zaawans.:Moc + PŻ + 6
mistrz:Moc + PŻ + 10

Zaklęcia Mapy Przygody



Poziom 2
Mana: 4
Wizja
Pokazuje ogólne informacje o armiach, bohaterach, miastach i:
podst.:szczegóły neutr. armii
zaawans.:szczegóły bohaterów
mistrz:szczegóły miast


© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes III". Redakcja, kontakt