Nekropolia
Szkielet | |
Atak | 5 |
Obrona | 4 |
Obrażenia | 1-3 |
Zdrowie | 6 |
Szybkość | 4 |
Przyrost | 12 |
Kościej | |
Atak | 6 |
Obrona | 6 |
Obrażenia | 1-3 |
Zdrowie | 6 |
Szybkość | 5 |
Przyrost | 12 |
Ruch: naziemnyWalka: wręczKoszt: 60
Specjalne:
Specjalne:
- Nieumarły
Ruch: naziemnyWalka: wręczKoszt: 70
Specjalne:
Pewnego księżycowego wieczorka grupka wesołych nekromantów doszła do wniosku, że rekrutowanie goblinów, gnolli, i innego tałatajstwa nie jest dla nich. Zamiast tego wybrali się na wykopki, wskrzesili to, co wykopali, i tak powstały szkielety bojowe. Nie są zbyt potężne, ale nadrabiają to liczebnością. A skąd nekromanci wezmą więcej szkieletów? Ot, mogą rozkopać więcej grobów. Mogą wybudować szkieletornię i zaszlachtować w niej jakichś nieszczęśników. Mogą wskrzeszać poległych wrogów za pomocą radosnej umiejętności nekromancji, która może być wspomagana przez specjalność, artefakty czy nekromatron. Porządnemu nekromancie szkieletów nie braknie.Specjalne:
- Nieumarły
Ożywieniec | |
Atak | 5 |
Obrona | 5 |
Obrażenia | 2-3 |
Zdrowie | 15 |
Szybkość | 3 |
Przyrost | 8 |
Zombie | |
Atak | 5 |
Obrona | 5 |
Obrażenia | 2-3 |
Zdrowie | 20 |
Szybkość | 4 |
Przyrost | 8 |
Ruch: naziemnyWalka: wręczKoszt: 100
Specjalne:
Specjalne:
- Nieumarły
Ruch: naziemnyWalka: wręczKoszt: 125
Specjalne:
Ponieważ nie samym szkieletem nekromanta (nie)żyje, celem kolejnych wykopalisk były nieco świeższe zwłoki. Nie rozsypują się tak łatwo jak szkielety, no ale niestety rozkładający się trup nie jest idealnym wojownikiem. Porusza się z gracją ociężałego krasnoluda i nie robi nic ciekawego. Ulepszenie minimalnie dodaje szybkości i zwiększa zdrowie (a raczej spowalnia rozkład), a także dodaje zdolność specjalną, która aktywuje się rzadko i jest mało przydatna.Specjalne:
- Nieumarły
- 20% szans na zarażenie plagą (-2 do ataku i obrony przez 3 tury)
Zjawa | |
Atak | 7 |
Obrona | 7 |
Obrażenia | 3-5 |
Zdrowie | 18 |
Szybkość | 5 |
Przyrost | 7 |
Upiór | |
Atak | 7 |
Obrona | 7 |
Obrażenia | 3-5 |
Zdrowie | 18 |
Szybkość | 7 |
Przyrost | 7 |
Ruch: lotWalka: wręczKoszt: 200
Specjalne:
Specjalne:
- Nieumarły
- Regeneruje się co turę
Ruch: lotWalka: wręczKoszt: 230
Specjalne:
Tym razem zagospodarowana została duchowa część poległych. Niestety, polegli byli słabi duchem. Przydatność regeneracji jest zniwelowana przez niskie zdrowie, a reszta statystyk też nie jest zachwycająca. Ulepszenie zyskuje wysysanie many, więc można pobawić się w Saurona i wysłać bohatera z siedmioma upiorami w celu ograniczenia wrogiej many przed ważną bitwą.Specjalne:
- Nieumarły
- Regeneruje się co turę
- Wysysa manę wroga (2 punkty za każdy oddział)
Wampir | |
Atak | 10 |
Obrona | 9 |
Obrażenia | 5-8 |
Zdrowie | 30 |
Szybkość | 6 |
Przyrost | 4 |
Wampirzy lord | |
Atak | 10 |
Obrona | 10 |
Obrażenia | 5-8 |
Zdrowie | 40 |
Szybkość | 9 |
Przyrost | 4 |
Ruch: lotWalka: wręczKoszt: 360
Specjalne:
Specjalne:
- Nieumarły
- Powstrzymuje kontratak
Ruch: lotWalka: wręczKoszt: 500
Specjalne:
Kolejny nieumarły w zespole to stary, dobry krwiopijca. Który w tej odsłonie wygląda jak bezdomny kominiarz. Atak bez kontrataku jest przydatny, ale jednostka dopiero po ulepszeniu pokazuje, co naprawdę potrafi. Wysysanie życia jest jedną z najpotężniejszych zdolności w grze. Odpowiednio duży oddział po prostu odmawia ponownego odejścia w zaświaty, gdyż wampiry wciąż się odradzają, a wrogów ubywa. Specjalne:
- Nieumarły
- Powstrzymuje kontratak
- Wysysa punkty życia
Lisz | |
Atak | 13 |
Obrona | 10 |
Obrażenia | 11-13 |
Zdrowie | 30 |
Szybkość | 6 |
Przyrost | 3 |
Arcylisz | |
Atak | 13 |
Obrona | 10 |
Obrażenia | 11-15 |
Zdrowie | 40 |
Szybkość | 7 |
Przyrost | 3 |
Ruch: naziemnyWalka: strzela (12)Koszt: 550
Specjalne:
Specjalne:
- Nieumarły
- Strzela trującą chmurą (atak obszarowy, nie rani nieumarłych)
Ruch: naziemnyWalka: strzela (24)Koszt: 600
Specjalne:
Okazało się, że zwykłe wskrzeszane zwłoki nie radzą sobie z urządzeniami do strzelania, więc trzeba było spróbować czegoś innego. Magowie, którzy woleli zamianę w lisza, niż przejście na drugą stronę, są w sam raz. Zamiast magicznych kul mocy strzelają z kosturów trującymi chmurami. Po ulepszeniu dostają fajną koronę, dłuższą sukienkę, i bardziej bajerancki kostur. Specjalne:
- Nieumarły
- Strzela trującą chmurą (atak obszarowy, nie rani nieumarłych)
Czarny rycerz | |
Atak | 16 |
Obrona | 16 |
Obrażenia | 15-30 |
Zdrowie | 120 |
Szybkość | 7 |
Przyrost | 2 |
Upiorny rycerz | |
Atak | 18 |
Obrona | 18 |
Obrażenia | 15-30 |
Zdrowie | 120 |
Szybkość | 9 |
Przyrost | 2 |
Ruch: naziemnyWalka: wręczKoszt: 1200
Specjalne:
Specjalne:
- Nieumarły
- 20% szans na rzucenie klątwy na przeciwnika (poz. podstawowy)
Ruch: naziemnyWalka: wręczKoszt: 1500
Specjalne:
Wyjątkowo wredny trup nieokreślonego typu na nieumarłym koniu. Bardzo silna jednostka, najwyższy atak i obrona na tym poziomie (a nawet dorównują niektórym z poziomu wyżej), najwięcej punktów życia, i do tego rzuca klątwy. A po ulepszeniu ma szansę zadać podwójne obrażenia, co jest wyjątkowo przydatne i wyjątkowo bolesne dla wrogów.Specjalne:
- Nieumarły
- 20% szans na rzucenie klątwy na przeciwnika (poz. podstawowy)
- 20% szans na zadanie podwójnych obrażeń
Kościany smok | |
Atak | 17 |
Obrona | 15 |
Obrażenia | 25-50 |
Zdrowie | 150 |
Szybkość | 9 |
Przyrost | 1 |
Upiorny smok | |
Atak | 19 |
Obrona | 17 |
Obrażenia | 25-50 |
Zdrowie | 200 |
Szybkość | 14 |
Przyrost | 1 |
Ruch: lotWalka: wręczKoszt: 1800
Specjalne:
Specjalne:
- Nieumarły
- -1 do morale wrogim jednostkom
Ruch: lotWalka: wręczKoszt: 3000 1
Specjalne:
Skoro w innych zamkach na poziomie 7 są smoki, to czemu nie w Nekropolii? Zapewne takie głupie pytanie zadał sobie pierwszy nekromanta, który ożywił to, co było kiedyś wewnątrz smoka. Niestety, samo wnętrze smoka radzi sobie na polu bitwy gorzej od smoka posiadającego również zewnętrze. W celu ulepszenia smoczych kości nekromanci pozbyli się... smoczych kości, i został tylko duch smoka. Walczy nieco lepiej od kości smoka, ale dużo gorzej od konkurencji na tym poziomie. Jedyną zaletą jest możliwość postarzenia wrogów, ale nie zawsze się to wydarzy, a drugiej szansy może już nie być.Specjalne:
- Nieumarły
- -1 do morale wrogim jednostkom
- 20% szans na postarzenie przeciwnika (obniżenie punktów życia o połowę na 3 tury)
Status "nieumarły" (jaki mają wszystkie jednostki Nekropolii) oznacza w praktyce:
- odporność na zaklęcia oddziałujące na umysł
- niepodatność na efekty morale (zawsze neutralne)
- obniżanie morale przyjaznych żywych oddziałów o 1
- niewrażliwość na efekty zaklęć działających tylko na oddziały żywe (np. Fala Śmierci, Wskrzeszenie)
- podlegają efektom zaklęć działających tylko na nieumarłych (np. Ożywienie martwych, Zniszczenie nieumarłych)