Magia Ziemi
Najważniejsze uwagi o magii:
- Jest 5 poziomów zaklęć. Zaklęcia 1 i 2 poziomu mogą być poznane przez każdego bohatera. Do wyższych poziomów na ogół potrzebna jest odpowiednio rozwinięta umiejętność "Mądrość" (poziom podstawowy -- zaklęcia 3 poziomu, zaawansowany - 4 poziomu, mistrz - 5 poziomu).
- Nowe zaklęcia można poznać najczęściej rozbudowując gildie magów w miastach. W miastach Twierdzy i Cytadeli można rozbudować gildię magów do poziomu 3. W Zamku -- do poziomu 4. W pozostałych frakcjach (Bastion, Forteca, Inferno, Nekropolia, Loch) - do poziomu 5.
- Na poziomie podstawowym umiejętności "Magia Ziemi" zaklęcia mają to samo działanie co bez umiejętności, ale kosztują mniej. Zaklęcia 1 poziomu kosztują 1 punkt many mniej, 2 poziomu - 2 punkty many i tak dalej, czyli redukcja kosztu jest równa poziomowi zaklęcia. Wyższe poziomy "Magii Ziemi" zwiększają efektywność zaklęć i zostały uwzględnione w opisie poniżej.
Zaklęcia Bitewne
Poziom 1 Mana: 5 | |
Kamienna Skóra | |
Zwiększa siłę obrony wybranego oddziału: | |
podst.: | + 3 do obrony |
zaawans.: | + 6 do obrony |
mistrz: | działa na całą armię |
Poziom 1 Mana: 5 | |
Magiczna Strzała | |
Wysyła pocisk magicznej energii zadający obrażenia: | |
podst.: | 10 + 10*Moc |
zaawans.: | 20 + 10*Moc |
mistrz: | 30 + 10*Moc |
Poziom 1 Mana: 6 | |
Spowolnienie | |
Zmniejsza szybkość i zasięg ruchu wrogiego oddziału: | |
podst.: | o 25% |
zaawans.: | o 50% |
mistrz: | działa na całą armię |
Poziom 1 Mana: 5 | |
Tarcza | |
Redukuje obrażenia oddziału otrzymywane w walce wręcz: | |
podst.: | o 15% |
zaawans.: | o 30% |
mistrz: | działa na całą armię |
Poziom 2 Mana: 10 | |
Fala śmierci | |
Zadaje obrażenia wszystkim żywym oddziałom na polu bitwy | |
podst.: | 10 + 5*Moc |
zaawans.: | 20 + 5*Moc |
mistrz: | 30 + 5*Moc |
Poziom 2 Mana: 8 | |
Ruchome piaski | |
Tworzy polaPola z ruchomymi piaskami są niewidoczne dla wrogich jednostek, chyba że te jednostki są z terenu natywnego, na którym toczy się bitwa (np. jednostki Cytadeli na bagnach). Gdy jednostka wpadnie w "pułapkę" ruchomych piasków, to pole to zostaje ujawnione dla wszystkich. zatrzymujące ruch oddziału, który na nie wejdzie. | |
podst.: | tworzy 4 pola |
zaawans.: | tworzy 6 pól |
mistrz: | tworzy 8 pól |
Poziom 3 Mana: 15 | |
Antymagia | |
Usuwa negatywne efekty zaklęć i chroni oddział przed zaklęciami: | |
podst.: | poziomów 1, 2, 3 |
zaawans.: | poziomów 1, 2, 3, 4 |
mistrz: | wszystkimi |
Poziom 3 Mana: 12 | |
Ochrona przed ziemią | |
Zmniejsza obrażenia zadawane przez zaklęcia magii ziemi | |
podst.: | o 30% |
zaawans.: | o 50% |
mistrz: | działa na całą armię |
Poziom 3 Mana: 15 | |
Ożywienie | |
TrwaleOznacza to, że ożywione jednostki nie znikają po końcu bitwy ożywia poległe nieumarłe jednostki z wybranego oddziału | |
podst.: | 30 + 50*Moc PŻ |
zaawans.: | 60 + 50*Moc PŻ |
mistrz: | 160 + 50*Moc PŻ |
Poziom 3 Mana: 12 | |
Pole siłowe | |
Tworzy pole siłowe blokujące przejście dla wszystkich. | |
podst.: | wielkość 2 pól |
zaawans.: | wielkość 3 pól |
mistrz: | (jak zaawansowany) |
Poziom 3 Mana: 20 | |
Trzęsienie ziemi | |
Uszkadza mury atakowanego miasta w losowych miejscach. | |
podst.: | 2 uszkodzenia |
zaawans.: | 3 uszkodzenia |
mistrz: | 4 uszkodzenia |
Poziom 4 Mana: 16 | |
Deszcz meteorów | |
Zadaje obrażenia wszystkim oddziałom na wybran. obszarze | |
podst.: | 25 + 25*Moc |
zaawans.: | 50 + 25*Moc |
mistrz: | 100 + 25*Moc |
Poziom 4 Mana: 16 | |
Przygnębienie | |
Zmniejsza morale wybranego oddziału wroga. | |
podst.: | - 1 do morale |
zaawans.: | - 2 do morale |
mistrz: | działa na całą armię |
Poziom 4 Mana: 20 | |
Wskrzeszenie | |
Wskrzesza poległe "żyjące"Oczywiście jak "poległe", to już nie żyją. Chodzi o jednostki, które przed śmiercią były żyjące, a więc nie były nieumarłymi, konstruktami, ani żywiołakami. jednostki z wybranego oddziału. | |
podst.: | 40 + 50*Moc PŻ, nietrwaleWskrzeszone jednostki znikają po bitwie. |
zaawans.: | 80 + 50*Moc PŻ, trwaleWskrzeszone jednostki nie znikają po bitwie. |
mistrz: | 160 + 50*Moc PŻ, trwaleWskrzeszone jednostki nie znikają po bitwie. |
Poziom 5 Mana: 25 | |
Żywiołak Ziemi | |
Przyzywa oddział Żywiołaków Ziemi. Po rzuceniu zaklęcia nie można przywoływać żywiołaków innego rodzaju. | |
podst.: | 2*Moc Żywiołaków |
zaawans.: | 3*Moc Żywiołaków |
mistrz: | 4*Moc Żywiołaków |
Poziom 5 Mana: 30 | |
Implozja | |
Zadaje poważne obrażenia wybranemu oddziałowi wroga. | |
podst.: | 100 + 75*Moc |
zaawans.: | 200 + 75*Moc |
mistrz: | 300 + 75*Moc |
Zaklęcia Mapy Przygody
Poziom 1 Mana: 2 | |
Zasoby ziemi | |
Ujawnia miejsca na mapie, gdzie znajdują się: | |
podst.: | wszystkie zasoby |
zaawans.: | i kopalnie |
mistrz: | i cały teren mapy |
Poziom 2 Mana: 4 | |
Wizja | |
Pokazuje ogólne informacje o armiach, bohaterach, miastach i: | |
podst.: | szczegóły neutr. armii |
zaawans.: | szczegóły bohaterów |
mistrz: | szczegóły miast |
Poziom 4 Mana: 16 | |
Miejski portal | |
Przenosi bohatera do jednego z twoich miast, o ile nie jest odwiedzane przez innego bohatera. Zabiera trochę ruchu. | |
podst.: | przenosi do najbliższego miasta, -3 do ruchu bohatera |
zaawans.: | przenosi do dowolnego miasta, -3 do ruchu bohatera |
mistrz: | przenosi do dowolnego miasta, -2 do ruchu bohatera |