Nekropolia
Rycerze śmierci - bohaterowie mocy
Atak1 | Obrona2 | Moc2 | Wiedza1 |
Strakerrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaStraker wybrał ciemną drogę nekromancji, ale wkrótce odkryto, że jego umiejętności walki są znacznie większe niż zdolności magiczne. Teraz służy w armii Deyji, marząc, że pewnego dnia dołączy do szeregów prawdziwych nekromantów. - armia
| Specjalność Specjalność "Ożywieńcy" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Ożywieńcy i Zombie: poz. 2-9: Atak i Obrona +1 poz. 10-17: Atak i Obrona +2 poz. 18-23: Atak i Obrona +3 poz. 24-33: Atak i Obrona +4 poz. 34-41: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyOdporność poz. podstawowy | Zaklęcie Przyspieszenie | Machina (brak) |
Specjalizacja zrównuje szybkość Ożywieńców/Zombie ze Szkieletami/Kościejami, zwiększając tym samym nasz zasięg na mapie. Zaklęcie Przyspieszenia z pewnością przyda się waszym najwolniejszym oddziałom. Odporność na magię... jest realistycznie nieprzydatna. Stalker... znaczy, Straker jest. Tak po prostu.
Vokialrasa: wampir płeć: mężczyzna biografiaBlisko cztery wieki temu Vokial ustanowił własne królestwo, ale z upływem czasu był coraz bardziej znudzony codziennymi obowiązkami. W końcu rzucił wszystko, by wrócić do życia awanturnika, które najbardziej mu odpowiadało. Należy do starszyzny swego rodzaju. - armia
| Specjalność Specjalność "Wampiry" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Wampiry poz. 4-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-19: Atak i Obrona +2 poz. 20-23: Atak i Obrona +3 poz. 24-27: Atak +4 i Obrona +3 poz. 28-35: Atak i Obrona +4 Wampirzy lordowie poz. 4-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-19: Atak i Obrona +2 poz. 20-23: Atak i Obrona +3 poz. 24-35: Atak i Obrona +4 poz. 36-43: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyArtyleria poz. podstawowy | Zaklęcie Kamienna skóra | Machina (brak) |
Wada uzębienia wydaje się nie przeszkadzać w byciu specjalistą od Wampirów. Huh... Realistycznie na niewiele się to zdaje. No cóż, poza nieprzystępnym wyglądem, posiada też mało przydatną Artylerię bez Balisty. Nie polecam.
Moandorrasa: lisz płeć: mężczyzna biografiaCharyzma Moandora pozostała przy nim nawet wtedy, gdy został zamieniony w lisza. Zaskakujące, ale pozwoliło mu to rekrutować i dowodzić nowymi liczami bardziej efektywnie, niż jakiemukolwiek innemu bohaterowi. - armia
| Specjalność Specjalność "Lisze" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Lisze i Arcylisze poz. 5-9: Atak i Obrona +1 poz. 10-14: Atak +2 i Obrona +1 poz. 15-19: Atak i Obrona +2 poz. 20-24: Atak +3 i Obrona +2 poz. 25-29: Atak +4 i Obrona +3 | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyNauka poz. podstawowy | Zaklęcie Spowolnienie | Machina (brak) |
Moan for me... Ekhem... Specjalizacja w Liszach wydaje się kusząca, ale bonusowe wartości są marginalne. Mamy za to wyśmienite zaklęcie Spowolnienia na start! Jednak... mamy też niezbyt przydatne Nauczanie. Raczej meh... Chyba że macie sentyment do Trang Oula.
Charnarasa: człowiek płeć: kobieta biografiaCharna została uwiedziona przez ponętne ciemne moce. Chociaż skromne zdolności magiczne nigdy nie pozwolą jej zostać prawdziwą Nekromantką, jest kimś więcej niż skuteczną wojowniczką. - armia
| Specjalność Specjalność "Zjawy" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Zjawy i Upiory poz. 3-8: Atak i Obrona +1 poz. 9-17: Atak i Obrona +2 poz. 18-26: Atak i Obrona +3 poz. 27-35: Atak i Obrona +4 poz. 36-44: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyTaktyka poz. podstawowy | Zaklęcie Magiczna strzała | Machina (brak) |
Hmmm... pozostawienie wolniejszych jednostek w Zamku i wykonanie szybkich rekonesansów połączonych z Taktyką z celu ograniczenia strat? Że to niby bardzo naciągane? Sam jesteś kuglarzem!
Tamikarasa: wampir płeć: kobieta biografiaTamika posiada niezwykle wysokie umiejętności walki, które pozwoliły jej zająć wpływową pozycję w siłach zbrojnych Deyna. Oprócz tego, że po prostu dowodzi oddziałami, jest również odpowiedzialna za szkolenie czarnych rycerzy. - armia
| Specjalność Specjalność "Czarni rycerze" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Czarni rycerze poz. 6-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-17: Atak i Obrona +2 poz. 18-23: Atak i Obrona +3 poz. 24-35: Atak i Obrona +4 poz. 36-41: Atak i Obrona +5 Upiorni rycerze poz. 6-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-17: Atak i Obrona +2 poz. 18-23: Atak i Obrona +3 poz. 24-29: Atak i Obrona +4 poz. 30-35: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyAtak poz. podstawowy | Zaklęcie Magiczna strzała | Machina (brak) |
To w herosach są Czarni?!... Rycerze, tak. Specjalizacja w Czarnych/Upiornych rycerzach nie daje zbyt specjalnych korzyści. Dodatkowa szybkość nie jest tutaj szczególnie przydatna, a sam bonus do statystyk nie wydaje się szczególnie imponujący. Podstawowy atak jest zawsze mile widziany. Dostajemy też Magiczną strzałę na start. Dobry wybór, ale są lepsze.
Israrasa: lisz płeć: kobieta biografiaIsra wprawdzie nie jest najpotężniejszym magiem w Deyji, lecz armia pod jej wodzą zdaje się mieć znacznie więcej szkieletów niż inne armie. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Nekromancja" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,5% na poziom przy podstawowej Nekromancji + 1% na poziom przy zaawansowanej Nekromancji + 1,5% na poziom przy mistrzowskiej Nekromancji | Umiejętności Nekromancja poz. zaawansowany | Zaklęcie Magiczna strzała | Machina (brak) |
Specjalizacja w niezbalansowanej Nekromancji od razu na zaawansowanym poziomie! Czacha ze specjalizacją czachy. "Nocna podróż" (tłumaczenie z arabskiego) jest niesamowicie potężna na wielkich mapach. Drugi najlepszy wybór Rycerza Śmierci.
Claviusrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaRodzina Claviusa zawsze posiadała duże wpływy polityczne na dworze oraz ogromne włości. Clavius, jako najstarszy syn, został wysłany do wojska, jak nakazywała tradycja. Służy chętnie i dobrze. - armia
| Specjalność Zwiększa dochód królestwa o 350 sztuk złota dziennie. | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyAtak poz. podstawowy | Zaklęcie Magiczna strzała | Machina (brak) |
Doskonały bohater drugorzędny. Inwestycja szybko się zwraca. Ma doskonały zestaw umiejętności drugorzędnych + Magiczną strzałkę. Czego chcieć więcej? Może lifting twarzy?
Galthranrasa: wampir płeć: mężczyzna biografiaPrzez lata Galthran udoskonalał nowe metody tworzenia szkieletów i dowodzenia nimi, dzięki czemu odnosił sukcesy w walce. - armia
| Specjalność Specjalność "Szkielety" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Szkielety poz. 1-4: Atak i Obrona +1 poz. 5: Atak +2 i Obrona +1 poz. 6-8: Atak i Obrona +2 poz. 9-10: Atak +3 i Obrona +2 poz. 11: Atak i Obrona +3 poz. 12-15: Atak +3 i Obrona +3 Kościeje poz. 1-3: Atak i Obrona +1 poz. 4-6: Atak i Obrona +2 poz. 7-10: Atak i Obrona +3 poz. 11-13: Atak i Obrona +4 poz. 14-16: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyPłatnerstwo poz. podstawowy | Zaklęcie Tarcza | Machina (brak) |
W związku z Nekromancją, szkielety stanowią zwykle trzon armii. Na dalszych etapach rozgrywki bonus do hordy szkieletów staje się niezwykle potężny, co doprowadziło do usunięcia tego bohatera w fanowskim dodatku Horn of the Abyss oraz wszelakich banów turniejowych. Ponadto jeżeli pozbędziemy się z armii zombie, będziemy mogli liczyć na dodatkowy bonus w postaci zwiększonych punktów ruchu na mapie przygody.
Podsumowując, jest to najlepszy wybór Rycerza Śmierci w grze.
Podsumowując, jest to najlepszy wybór Rycerza Śmierci w grze.
Nekromanci - bohaterowie magii
Atak1 | Obrona0 | Moc2 | Wiedza2 |
Septiennarasa: człowiek płeć: kobieta biografiaSeptienna cierpi z powodu zjawiska, które przez wielu jest nazywane "zmarnowaną energią". Ze swoich ofiar czerpie znacznie więcej energii niż przekazuje swoim podopiecznym. Niektórzy twierdzą, że resztę energii kumuluje w sobie, co tłumaczyłoby jej młody wygląd. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Fala śmierci" ze zwiększoną efektywnością. Dodatkowa premia wynosi 3% zadanych obrażeń na każdy poziom bohatera, ale jest dzielona przez poziom atakowanej jednostki (czyli jednostki 1 poziomu otrzymają obrażenia powięksozne o pełną premię, 2 poziomu - o 1/2 premii, 3 poziomu - o 1/3 premii i tak dalej). | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyCzarnoznawstwo poz. podstawowy | Zaklęcie Fala śmierci | Machina (brak) |
Oczywiste było, że Nekromanci będą mieli specjalistów od swych unikalnych zaklęć. Fala śmierci jest... ciekawym i dość niedocenionym zaklęciem. Zwłaszcza na początku rozgrywki. Szczególnie w potyczkach przeciwko SI. Im więcej oddziałów wroga, tym zaklęcie efektywniejsze. W idealnej sytuacji będzie ich 7. Wrodzy zwiadowcy przeciwnego gracza (człowieka) często mają podzieloną armię na 7 słabych oddziałów. Jak zmusić komputer do takiego podzielenia swych oddziałów, pytacie? Ano... poprzez posiadanie znacznie słabszej armii. Do tworzenia takiej specjalnie słabej armii mogą przydać się np. Zjawy/Upiory ze swoją regeneracją.
Aislinnrasa: wampir płeć: kobieta biografiaAislinn zawsze wolała oglądać ziemię z lotu ptaka. Wielu zadziwia łatwość, z jaką zwraca życie zmarłym. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Deszcz meteorów" ze zwiększoną efektywnością. Dodatkowa premia wynosi 3% zadanych obrażeń na każdy poziom bohatera, ale jest dzielona przez poziom atakowanej jednostki (czyli jednostki 1 poziomu otrzymają obrażenia powiększone o pełną premię, 2 poziomu - o 1/2 premii, 3 poziomu - o 1/3 premii i tak dalej). | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyMądrość poz. podstawowy | Zaklęcie Deszcz meteorów | Machina (brak) |
Jeden z kilku bohaterów startujących z wysokopoziomowym zaklęciem. Deszcz meteorów zadaje duże obrażenia, co sprawia, że Aislinn idealnie nadaje się do przeprowadzane Blitzkriegu. Solidny bohater na małych i średnich mapach, analogicznie tracący swój impakt wraz z długością rozgrywki.
Sandrorasa: lisz płeć: mężczyzna biografiaSandro studiował nekromancję najpierw pod kuratelą maga, a później lisza, Ethrica. Przewędrował niemal całe Enroth i Erathię, a obecnie służy Finneasowi Vilmarowi, przywódcy nekromantów w Deyji. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Talent magiczny" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia (łącznie z pierwszym). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,25% na poziom przy podstawowym Talencie magicznym + 0,5% na poziom przy zaawansowanym Talencie magicznym + 0,75% na poziom przy mistrzowskim Talencie magicznym | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyTalent magiczny poz. podstawowy | Zaklęcie Spowolnienie | Machina (brak) |
Bożyszcze tłumów, ikona serii, mistrz Zła i knowania. Czy podobnie jak i ja często wybieracie go przez sentyment? Jego specjalizacja nie należy do najlepszych, zwłaszcza na dużych i długich mapach, gdzie nikły bonus do talentu magicznego nie odgrywa dużej roli. Zaczynanie gry ze Spowolnieniem może być sporym atutem.
Nimbusrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaKiedy Nimbus był małym chłopcem, miał psa, który w końcu zdechł ze starości. Nimbus odkrył, że wystarczy złożyć w ofierze małego ptaszka, aby wskrzesić swojego ulubieńca. Czynność tą powtarzał za każdym razem, gdy jego pies umierał. Zanim zdał sobie z tego sprawę, poznał pierwsze tajniki nekromancji. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Sokoli wzrok" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia powyżej pierwszego. Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 2% na poziom przy podstawowym Sokolim wzroku + 2,5% na poziom przy zaawansowanym Sokolim wzroku + 3% na poziom przy mistrzowskim Sokolim wzroku | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowySokoli wzrok poz. podstawowy | Zaklęcie Tarcza | Machina (brak) |
Nimbus może wejść na latającą chmurkę i stąd spi... czym prędzej czmychać! Oczywiście tytuł najbardziej bezużytecznego bohatera Nekro przypada właśnie jemu.
Thantrasa: wampir płeć: mężczyzna biografiaNikt nie zna prawdziwego wieku Thanta. Podobno walczył za Erathię podczas Leśnych Wojen, ale padł wtedy ofiarą wampira w czasie całonocnego marszu na Phynaxię. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Ożywienie" ze zwiększoną efektywnością. Dzięki temu możemy ożywiać poległe nieumarłe oddziały mające o 3% Punktów Życia więcej na każdy poziom bohatera niż w przypadku zwykłego Ożywienia. Ta dodatkowa premia jest dzielona przez poziom jednostki (czyli jednostki 1 poziomu dostaną pełną premię, 2 poziomu - 1/2 premii, 3 poziomu - 1/3 premii i tak dalej). | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyMistycyzm poz. podstawowy | Zaklęcie Spowolnienie | Machina (brak) |
Specjalista od drugiego charakterystycznego zaklęcia Nekromantów — Ożywienia. Często niedoceniany przez graczy. Jako Nekromanta najpewniej nauczy się Magii Ziemi. To w połączeniu z Nekromancją sprawi, że będzie minimalizował straty i sukcesywnie powiększał swą armię do przerażających rozmiarów. Posiadanie Mistycyzmu to niestety nieodżałowana strata, ale pozwala też szybko zregenerować potrzebną mu manę.
Prowadzenie przez mapę ciągle powiększającego się pochodu śmierci brzmi kusząco niczym przeprowadzanie okultystycznych eksperymentów na zagrożonych gatunkach.
Prowadzenie przez mapę ciągle powiększającego się pochodu śmierci brzmi kusząco niczym przeprowadzanie okultystycznych eksperymentów na zagrożonych gatunkach.
Xsirasa: lisz płeć: kobieta biografiaXsi była jedną z kobiet, które wybrano do przemiany w lisza. Została wybrana ponieważ posiada ona jedyną w swoim rodzaju odporność na fizyczne zniszczenie. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Kamienna skóra" ze zwiększoną efektywnością. Zaklęcie to dodatkowo (oprócz zwykłego działania) podwyższa obronę naszego oddziału w zależności od jego poziomu: poziomy 1-2: +3 do obrony poziomy 3-4: +2 do obrony poziomy 5-6: +1 do obrony poziom 7: bez zmian | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyNauka poz. podstawowy | Zaklęcie Kamienna skóra | Machina (brak) |
Żałosny bonus do przeciętnego zaklęcia. Powód przemiany w lisza był chyba trochę inny, prawdopodobnie była taka brzydka za życia, że sama śmierć nie chciała jej wziąć do siebie.
Vidominarasa: człowiek płeć: kobieta biografiaW czasach młodości Vidomina zapowiadała się na wspaniałą alchemiczkę, ale musiała opuścić Brakadę, kiedy wyszło na jaw, że wykorzystuje swoje zdolności nie do ożywiania przedmiotów lecz do ożywiania istot, które straciły życie. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Nekromancja" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,5% na poziom przy podstawowej Nekromancji + 1% na poziom przy zaawansowanej Nekromancji + 1,5% na poziom przy mistrzowskiej Nekromancji | Umiejętności Nekromancja poz. zaawansowany | Zaklęcie Klątwa | Machina (brak) |
Jak słusznie zauważyliście, jest to druga osoba ze specjalizacją w niezbalansowanej Nekromancji, również startowo na zaawansowanym poziomie! Vi Domina *puszcza konspiracyjnie oko do fanów Wizardry* jest bezapelacyjnie najlepszą Nekromantką.
Nagashrasa: lisz płeć: mężczyzna biografiaNagash był potężnym magiem zanim poświęcił się "wiecznemu życiu" lisza. Posiada wiele ziem, chociaż większość z nich leży w granicach opustoszałego królestwa Deyji. - armia
| Specjalność Zwiększa dochód królestwa o 350 sztuk złota dziennie. | Umiejętności Nekromancja poz. podstawowyInteligencja poz. podstawowy | Zaklęcie Ochrona przed powietrzem | Machina (brak) |
Solidny bohater drugorzędny, który szybko się zwraca. Drugi bohater Nekro ze specjalizacją w finansach, warto rozważyć najęcie obu. Inteligencja i zaklęcie Ochrony przed powietrzem stawia go jednak oczko niżej.