Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Forteca


Gremlin
Atak3
Obrona3
Obrażenia1-2
Zdrowie4
Szybkość4
Przyrost16
Większy Gremlin
Atak4
Obrona4
Obrażenia1-2
Zdrowie4
Szybkość5
Przyrost16
Ruch: naziemnyWalka: wręcz
Koszt: 30
Specjalne:
    brak

Ruch: naziemnyWalka: strzela (8)
Koszt: 40
Specjalne:
  • Atakuje na odległość (i dostaje karę do walki wręcz)
  • Mały zielony ludzik w śmiesznym wdzianku morduje wrogów kulą na łańcuchu. A przynajmniej usiłuje, gdyż z okazji bycia słabym, kruchym i powolnym nie idzie mu to najlepiej. Wersja ulepszona zmienia wdzianko na niebieskie i miota wspomnianymi kulami. Przy okazji zapomina, jak przyłożyć takową z bliska, no ale cóż. Jeśli coś się zbytnio zbliżyło, to jest problem. Który najczęściej sam się rozwiązuje przez padnięcie gremlina trupem.


    Kamienny Gargulec
    Atak6
    Obrona6
    Obrażenia2-3
    Zdrowie16
    Szybkość6
    Przyrost9
    Obsydianowy Gragulec
    Atak7
    Obrona7
    Obrażenia2-3
    Zdrowie16
    Szybkość9
    Przyrost9
    Ruch: lotWalka: wręcz
    Koszt: 130
    Specjalne:
    • Nieżyjący (niewrażliwy na efekty działające tylko na jednostki żywe)
    Ruch: lotWalka: wręcz
    Koszt: 160
    Specjalne:
    • Nieżyjący (niewrażliwy na efekty działające tylko na jednostki żywe)
    Gargulce nawiały z krypty u czarnoksiężników i zadomowiły się w kaplicy u magów... Aczkolwiek trudno powiedzieć kto jest mniej religijny, gargulce czy magowie. Tak czy inaczej gniazdują tam sobie czy coś, a jak im się wybuduje Skrzydła Stwórcy to gniazdują jeszcze bardziej. Na polu bitwy prezentują się przeciętnie, umiejętność latania się przydaje, a ulepszone są całkiem szybkie.


    Kamienny Golem
    Atak7
    Obrona10
    Obrażenia4-5
    Zdrowie30
    Szybkość3
    Przyrost6
    Żelazny Golem
    Atak9
    Obrona10
    Obrażenia4-5
    Zdrowie35
    Szybkość5
    Przyrost6
    Ruch: naziemnyWalka: wręcz
    Koszt: 150
    Specjalne:
    • Konstrukt (niewrażliwy na efekty działające tylko na jednostki żywe oraz na zaklęcia umysłu i morale)
    • Zmniejsza obrażenia od zaklęć o 50%
    Ruch: naziemnyWalka: wręcz
    Koszt: 200
    Specjalne:
    • Konstrukt (niewrażliwy na efekty działające tylko na jednostki żywe oraz na zaklęcia umysłu i morale)
    • Zmniejsza obrażenia od zaklęć o 75%
    Kamienny posąg, który chodzi. Albo raczej się wlecze. Za to trudno go uszkodzić magią. Można go ulepszyć do posągu żelaznego, co wydaje się mocno skomplikowanym i bezsensownym zadaniem alchemicznym. Pewnie po prostu nakładają zbroję na kamień i udają, że cały golem jest z żelaza. W każdym razie wersja ulepszona porusza się nieco żwawiej i jest jeszcze trudniejsza do uszkodzenia magią. Nadaje się w sam raz żeby stać jak posąg przed którąś z licznych jednostek strzelających.


    Mag
    Atak11
    Obrona8
    Obrażenia7-9
    Zdrowie25
    Szybkość5
    Przyrost4
    Arcymag
    Atak12
    Obrona9
    Obrażenia7-9
    Zdrowie30
    Szybkość7
    Przyrost4
    Ruch: naziemnyWalka: strzela (24)
    Koszt: 350
    Specjalne:
    • Brak kar podczas walki w zwarciu


    Ruch: naziemnyWalka: strzela (24)
    Koszt: 450
    Specjalne:
    • Brak kar podczas walki w zwarciu
    • Zmniejsza koszt rzucania zaklęć podczas bitwy o 2 punkty many
    Magowie mieszkają w wieży i strzelają magicznymi kulami mocy z kosturów. Jak się im zbuduje bibliotekę, ulepszy wieżę, i pozwoli im tam siedzieć aż zupełnie posiwieją, to będą strzelać nieco lepiej. No i pomogą bohaterowi czarować.


    Dżinn
    Atak12
    Obrona12
    Obrażenia13-16
    Zdrowie40
    Szybkość7
    Przyrost3
    Wielki Dżinn
    Atak12
    Obrona12
    Obrażenia13-16
    Zdrowie40
    Szybkość11
    Przyrost3
    Ruch: lotWalka: wręcz
    Koszt: 550
    Specjalne:
    • +50% obrażeń zadawanych Ifrytom


    Ruch: lotWalka: wręcz
    Koszt: 600
    Specjalne:
    • +50% obrażeń zadawanych Ifrytom
    • Może rzucić losowe pozytywne zaklęcie na sojuszniczy oddział
    Dżinn jako jedyna jednostka w grze wraz z ulepszeniem zmienia płeć (no chyba, że o czymś nie wiemy, w przypadku dziwniejszych bestii). Wersja ulepszona sporo zyskuje na szybkości, i jest najszybszą jednostką w zamku. Forteca jako całość nie jest zbyt szybka. Ponadto ulepszenie może zamiast ataku rzucić losowe pozytywne zaklęcie na sojuszniczy oddział, co w większości przypadków nie ma większego sensu. Ale jak ktoś ma wolne miejsca w armii, można tam wrzucić pojedynczego dżinna tylko w tym celu. W końcu 1 dżinn rzuca czary tak samo dobrze jak 20, albo i 1500.

    Naga
    Atak16
    Obrona13
    Obrażenia20
    Zdrowie110
    Szybkość5
    Przyrost2
    Królewska Naga
    Atak16
    Obrona13
    Obrażenia30
    Zdrowie110
    Szybkość7
    Przyrost2
    Ruch: naziemnyWalka: wręcz
    Koszt: 1100
    Specjalne:
    • Powstrzymuje kontratak
    Ruch: naziemnyWalka: wręcz
    Koszt: 1600
    Specjalne:
    • Powstrzymuje kontratak
    Pół-kobieta, pół-wąż, dużo rąk, mało mieczy. Ulepszenie dostaje dłuższy ogon, więcej mieczy, i stylową koronę. Ma stałe obrażenia, i to bardzo solidne, a przeciwnik nie może kontratakować. W sumie nic dziwnego, bo kto by chciał kontratakować wielorękie uzbrojone kobietowęże?


    Gigant
    Atak19
    Obrona16
    Obrażenia40-60
    Zdrowie150
    Szybkość7
    Przyrost1
    Tytan
    Atak24
    Obrona24
    Obrażenia40-60
    Zdrowie300
    Szybkość11
    Przyrost1
    Ruch: naziemnyWalka: wręcz
    Koszt: 2000 + 1
    Specjalne:
    • Odporny na zaklęcia umysłu



    Ruch: naziemnyWalka: strzela (24)
    Koszt: 5000 + 2
    Specjalne:
    • Odporny na zaklęcia umysłu
    • Brak kar podczas walki w zwarciu
    • +50% obrażeń zadawanych Czarnym Smokom
    Osiłek z mieczem zrobionym z pioruna w ręku. Na głowie ma magiczny hełm w stylu rzymskim, który najwyraźniej chroni go przed czarami umysłu. Po ulepszeniu do tytana dostaje również zbroję i stwierdza, że mieczem może równie dobrze rzucać. Jest jedyną jednostką strzelającą poziomu 7.

    © 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "Heroes III". Redakcja, kontakt