Inferno
Demony - bohaterowie mocy
Atak2 | Obrona2 | Moc1 | Wiedza1 |
Fionarasa: człowiek płeć: kobieta biografiaPrzed inwazją diabłów Fiona była treserem zwierząt cyrkowych we wschodniej Erathii. Szybko udowodniła najeźdźcom, że jej możliwości kontroli nad zwierzętami obejmują również piekielne ogary i w ten sposób natychmiast przyjęto ją w szeregi wojsk Eeofol. - armia
| Specjalność Specjalność "Piekielne ogary" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Piekielne ogary:: poz. 3-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-14: Atak i Obrona +2 poz. 15-17: Atak +3 i Obrona +2 poz. 18-20: Atak +4 i Obrona +2 poz. 21-26: Atak +4 i Obrona +3 Cerbery:: poz. 3-5: Atak i Obrona +1 poz. 6-14: Atak i Obrona +2 poz. 15-17: Atak +3 i Obrona +2 poz. 18-23: Atak +4 i Obrona +3 poz. 24-26: Atak i Obrona +4 | Umiejętności Odkrywanie poz. zaawansowany | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Pieseły już były szybkie, a bonus do statystyk wraz z naszymi awansami nie jest specjalnie imponujący. Bardziej przydałby się mniejszy rozrzut obrażeń. No cóż, nie można mieć wszystkiego. Może przynajmniej umiejętności drugorzędne są ciekawe. Co? Zaawansowane Odkrywanie? A gdyby tak przerobić ją na karmę dla tych psiaków? :P
Rashkarasa: ifryt płeć: mężczyzna biografiaRashka jest jednym z najsilniejszych i najbardziej budzących strach ze wszystkich ifrytów. Jego dowódcze metody polegają na onieśmielaniu, jako metodzie motywacji. - armia
| Specjalność Specjalność "Ifryty" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Ifryty:: poz. 6-17: Atak i Obrona +1 poz. 18-23: Atak +3 i Obrona +2 poz. 24-35: Atak +4 i Obrona +3 poz. 36-41: Atak +5 i Obrona +4 Sułtańskie ifryty:: poz. 6-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-17: Atak i Obrona +2 poz. 18-23: Atak i Obrona +3 poz. 24-29: Atak +4 i Obrona +3 poz. 30-35: Atak i Obrona +4 poz. 36-41: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Czarnoznawstwo poz. podstawowyMądrość poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Bohater mocy z... początkową Mądrością (która po prawdzie i tak będzie przydatna) i bezużytecznym Czaroznawstwem. Do tego bonus do Ifrytów jest tak nikły, że aż szkoda o nim wspominać. Utopić w jakieś świętej sadzawce!
Mariusrasa: demon płeć: kobieta biografiaPrzez kilka lat Marius była małżonką Calha, w końcu rozstali się, gdy on nie zgodził się na jej pomysł ostatecznego rozwiązania kwestii tych obrzydliwie dobrych leśnych stworzeń. - armia
| Specjalność Specjalność "Demony" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Demony i Rogate demony: poz. 4-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-19: Atak i Obrona +2 poz. 20-23: Atak i Obrona +3 poz. 24-35: Atak i Obrona +4 poz. 36-43: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Płatnerstwo poz. zaawansowany | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Rogate Demony są wolne, więc bonus do szybkości zdecydowanie się przyda. Niestety, pozostałe bonusy są nikłe, a raczej nie uda wam się zgromadzić legionu tych jednostek. Na pocieszenie zostaje Płatnerstwo na zaawansowanym poziomie, które to każdy szanujący się bohater winien znać. Jest nietęgo, ale stabilnie.
Ignatiusrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaKiedy Diabły przybyły do Erathii, Ignatius zdał sobie sprawę, że jego jedyną nadzieją na przetrwanie było przyłączenie się do nich. Do tej pory udaje mu się je przekonywać o swojej przydatności, lecz cały czas obawia się, że niedługo przestanie im być potrzebny. - armia
| Specjalność Specjalność "Diabliki" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Diabliki: poz. 1-6: Atak i Obrona +1 poz. 7-10: Atak +1 i Obrona +2 poz. 11-13: Atak i Obrona +2 poz. 14-20: Atak +2 i Obrona +3 poz. 21-30: Atak +3 i Obrona +4 Chowańce: poz. 1-5: Atak i Obrona +1 poz. 6-10: Atak i Obrona +2 poz. 11-15: Atak i Obrona +3 poz. 16-20: Atak i Obrona +4 poz. 21-25: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Taktyka poz. podstawowyOdporność poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Bonus do Szybkości oraz współczynników Ataku i Obrony bardzo się przyda wątłym Diablikom/Chowańcom. Dzięki budynkowi hordy będziecie w stanie zrekrutować ich całkiem sporo, a jeśli zdobyliście Graala, to być może nawet całe legiony. Z pewnością nie jest to tak potężna specjalizacja, jak ta od Szkieletów, ale warta rozważenia.
Odporność na Magię to strata slotu, ale już Taktyka pozwoli podprowadzić nasze jednostki bliżej przeciwnika.
Odporność na Magię to strata slotu, ale już Taktyka pozwoli podprowadzić nasze jednostki bliżej przeciwnika.
Octaviarasa: ifryt płeć: kobieta biografiaMówi się, że Octavia potrafi skraść złoto śpiącemu smokowi. Ciągle wydaje bajońskie sumy na spełnianie swoich rozlicznych kaprysów. - armia
| Specjalność Zwiększa dochód królestwa o 350 sztuk złota dziennie. | Umiejętności Czarnoznawstwo poz. podstawowyAtak poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Ta specjalizacja zawsze szybko się zwraca i zaczyna na siebie zarabiać. Czaroznawstwo jest zmarnowanym slotem, ale już Atak sprawi, że być może będzie w stanie lepiej bronić zamku pod nieobecność waszego głównego bohatera.
Calhrasa: demon płeć: mężczyzna biografiaPrzez kilka lat Calh był mężem Marius, ale gdy zorientował się, że ma ona obsesję na punkcie zniszczenia wszystkich drzewców rozeszli się. Teraz Calh skupił się przede wszystkim na kontynuowaniu swojej wspaniałej wojskowej kariery. - armia
| Specjalność Specjalność "Gogi" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Gogi: poz. 2-5: Atak i Obrona +1 poz. 6-11: Atak +2 i Obrona +1 poz. 12-13: Atak i Obrona +2 poz. 14-21: Atak +3 i Obrona +2 poz. 22-27: Atak +4 i Obrona +3 Magogi: poz. 2-5: Atak i Obrona +1 poz. 6-11: Atak +2 i Obrona +1 poz. 12-17: Atak +3 i Obrona +2 poz. 18-21: Atak +4 i Obrona +2 poz. 22-23: Atak +4 i Obrona +3 | Umiejętności Łucznictwo poz. podstawowyOdkrywanie poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Specjalizacja sprawi, że gogowe kuleczki, bądź magogowe kule ognia będą trochę skuteczniejsze. Acz nie będzie to bardzo spektakularne. Warto zauważyć, że bonus do Szybkości zwiększa nasz zasięg na mapie przygody, jako że gogi są najwolniejszymi jednostkami w armii Inferno.
Nie zrobimy dużego użytku z Łucznictwa, bo to nasza jedyna jednostka dystansowa. Nie zrobimy też dużego użytku z Odkrywania, bo jest zwyczajnie mało przydatne.
Nie zrobimy dużego użytku z Łucznictwa, bo to nasza jedyna jednostka dystansowa. Nie zrobimy też dużego użytku z Odkrywania, bo jest zwyczajnie mało przydatne.
Pyrerasa: człowiek płeć: kobieta biografiaNikt nie zna prawdziwego imienia Pyre, ale krążą pogłoski o tym, że kiedyś była członkiem humanistów - stowarzyszenia mającego na celu wykorzenienie wszystkich nie przypominających ludzi mieszkańców Erathii. Tylko ona zna powody, dla których służy diabłom z Eeofol. - armia
| Specjalność Specjalność "Balista" zwiększa współczynnik ataku i obrony tej machiny wojennej w zależności od poziomu bohatera: poz. 5-14: Atak i Obrona +1 poz. 15-24: Atak i Obrona +2 poz. 25-29: Atak i Obrona +3 poz. 30-45: Atak i Obrona +4 | Umiejętności Logistyka poz. podstawowyArtyleria poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina Balista |
Jedna z niewielu osób sprawiających, że Balista się do czegoś nadaje. Startuje z nią, zwiększa jej atak swą specjalizacją i będzie często dostawać Atak przy awansach (jeszcze większe obrażenia). Zdecydowaną zaletą będzie też Logistyka, która pozwoli nam od razu poczynić większe postępy.
Nymusrasa: demon płeć: kobieta biografiaNymus była odpowiedzialna za przygotowanie czartów do ataku na Erathię. Jej wojskowe zdolności prawie doprowadziły Eeofol do całkowitego zwycięstwa, ale układy Kreegan i Władców Podziemi obróciły jej wysiłki w proch. - armia
| Specjalność Specjalność "Czarty" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Czarty i Czarci lordowie: poz. 5-9: Atak i Obrona +1 poz. 10-19: Atak i Obrona +2 poz. 20-24: Atak i Obrona +3 poz. 25-29: Atak i Obrona +4 poz. 30-34: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Atak poz. zaawansowany | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Look at the size of those horns! Yes, Mistress. Harder! Ekhem... O! Tutaj jesteście. Nymus sprawia, że Czarty jeszcze zacieklej smagają swymi batami. Niestety, jeżeli nie będziecie w stanie pozyskać legionu Czartów, to bonus będzie mało zauważalny. Demonica też z Atakiem na zaawansowanym poziomie, co będzie niecenione na każdym etapie rozgrywki.
Heretycy - bohaterowie magii
Atak1 | Obrona1 | Moc2 | Wiedza1 |
Aydenrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaAyden, który był szamanem, zaoferował swoje usługi Kreeganom. Jednocześnie odkrył w sobie pragnienie, aby pewnego dnia zasiąść na tronie własnego królestwa. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Inteligencja" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 1,25% na poziom przy podstawowej Inteligencji + 2,5% na poziom przy zaawansowanej Inteligencji + 5% na poziom przy mistrzowskiej Inteligencji | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyInteligencja poz. podstawowy | Zaklęcie Zasoby ziemi | Machina (brak) |
Duże zasoby many zawsze są mile widziane. Na wysokim poziomie Ayden będzie miał ich niemal niewyczerpane zapasy. Być może zaklęcie początkowe mogłoby być lepsze. Seriously? Zasoby Ziemi?
Xyronrasa: ifryt płeć: mężczyzna biografiaXyron zdaje się lubić ogień bardziej, niż można by się tego spodziewać po ifrytach. On po prostu rozkoszuje się wszystkim, co ma jakikolwiek związek z ogniem lub lawą. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Inferno" ze zwiększoną efektywnością. Dodatkowa premia wynosi 3% maksymalnych obrażeń oddziału na każdy poziom bohatera, ale jest dzielona przez poziom jednostki (czyli jednostki 1 poziomu dostaną pełną premię, 2 poziomu - 1/2 premii, 3 poziomu - 1/3 premii i tak dalej). | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyCzarnoznawstwo poz. podstawowy | Zaklęcie Inferno | Machina (brak) |
Pomimo znajomości Inferno ten bohater nie jest w stanie go rzucić, dopóki nie uzyska większej ilości punktów many. Jest to wysokopoziomowe zaklęcie; większe, silniejsze, ale również droższe od Kuli Ognia. Jednak prawdopodobnie dalej nie napotkacie zbyt wielu sytuacji, w których wykorzystacie jego pełen potencjał.
Axsisrasa: demon płeć: mężczyzna biografiaW młodości Axis wykazywał wrodzony talent do magii, co wydaje się dziwne, ponieważ demony rzadko wykazują zdolności w kierunku czegokolwiek, co wymaga myślenia. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Mistycyzm" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,1 punków many na poziom przy podstawowym Mistycyzmie + 0,15 punków many na poziom przy zaawansowanym Mistycyzmie + 0,25 punków many na poziom przy mistrzowskim Mistycyzmie | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyMistycyzm poz. podstawowy | Zaklęcie Ochrona przed powietrzem | Machina (brak) |
W niemal każdym wypadku lepszym wyborem jest Ayden (większe zasoby many) niż ich regeneracja. Pamiętajcie, że zawsze można wrócić się do zamku lub odwiedzić jakąś studnię, czy inne magiczne źródło, aby odnowić manę. W tych ostatnich miejscach polecam zwyczajnie utopić tego bohatera :P.
Olemarasa: człowiek płeć: kobieta biografiaOlema spędziła całe swoje dzieciństwo w Eeofol, ale kiedy przybyli Kreeganie, namówiła ich by przyjęli ją do służby w charakterze przewodnika i od tamtej pory nie raz już dowiodła swych przywódczych zdolności. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Osłabienie" ze zwiększoną efektywnością. Zaklęcie to dodatkowo (oprócz zwykłego działania) obniża atak wrogiego oddziału w zależności od jego poziomu: poziomy 1-2: -3 do ataku poziomy 3-4: -2 do ataku poziomy 5-6: -1 do ataku poziom 7: bez zmian | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyBalistyka poz. podstawowy | Zaklęcie Osłabienie | Machina (brak) |
Specjalność tej przystojnej bohaterki (serio, to kobieta, w edycji HD wyraźnie to widać!) będzie potrzebowała mistrzowskiej Magii Wody, aby była jakkolwiek skuteczna. A przecież Inferno nie znosi wody - ani święconej, ani tej do mycia :P.
Calidrasa: demon płeć: kobieta biografiaCalid posiada niezwykłą zdolność wyczuwania ukrytych złóż siarki. Wielokrotnie była wykorzystywana przez Władców Podziemi do zdobywania siarki dla smoków. - armia
| Specjalność Zwiększa dzienną produkcję siarki o 1 jednostkę. | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyNauka poz. podstawowy | Zaklęcie Przyspieszenie | Machina (brak) |
W końcu bohaterka ze specjalizacją w surowcu, który może się faktycznie przydać do rozbudowy miasta. Do kompletnej rozbudowy miasta przyda nam się 50 . To sprawia, że warto rozważyć jej najem, jeśli cierpicie na brak kopalni siarki w pobliżu, bądź chcielibyście przyspieszyć ulepszanie siedlisk
Ashrasa: demon płeć: kobieta biografiaAsh zyskała swoje imię podczas pierwszego ataku na Erathię. Jej siły zdołały podstępnie uwięzić kilka tuzinów elfów i krasnoludów w olbrzymim drewnianym forcie, który Ash przy pomocy zaklęcia zmiotła z powierzchni ziemi. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Żądza krwi" ze zwiększoną efektywnością. Zaklęcie to dodatkowo (oprócz zwykłego działania) podwyższa atak naszego oddziału w zależności od jego poziomu: poziomy 1-2: +3 do ataku poziomy 3-4: +2 do ataku poziomy 5-6: +1 do ataku poziom 7: bez zmian | Umiejętności Mądrość poz. podstawowySokoli wzrok poz. podstawowy | Zaklęcie Żądza krwi | Machina (brak) |
Jedyna bohaterka, która posiada bezużyteczny Sokoli Wzrok, ale się w nim nie specjalizuje. Czyli mogło być gorzej... Przy Mistrzowskiej Magii Ognia zaklęcie zapewnia bonus do Ataku Chowańców równy +9. Masowe Błogosławieństwo byłoby prawdopodobni lepsze w większości sytuacji. Czy należy spopielić tę bohaterkę? Wybór poostawiam Wam. Do it!
Zydarrasa: ifryt płeć: mężczyzna biografiaKiedy Zydar nie dowodzi wojskiem, oddaje się badaniu nowych sposobów wzmacniania swoich czarów. Chociaż nie jest najlepszym magiem, z pewnością można pokładać w nim większe nadzieje niż w jakimkolwiek innym demonie. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Talent magiczny" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia (łącznie z pierwszym). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,25% na poziom przy podstawowym Talencie magicznym + 0,5% na poziom przy zaawansowanym Talencie magicznym + 0,75% na poziom przy mistrzowskim Talencie magicznym | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyTalent magiczny poz. podstawowy | Zaklęcie Kamienna skóra | Machina (brak) |
Talent Magiczny z biegiem czasu staje coraz mniej przydatny, sam bonus będzie zatem odgrywał marginalną rolę. Czyżby rozmiarem rogów rekompensował sobie inne braki?
Xarfaxrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaXarfax służył w erathiańskiej armii aż do roku 1162, kiedy to został pojmany w czasie walki z Kreeganami. Kreeganie, zdając sobie sprawę z jego potęgi, przeciągnęli go na swoją stronę. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Kula ognia" ze zwiększoną efektywnością. Dodatkowa premia wynosi 3% maksymalnych obrażeń oddziału na każdy poziom bohatera, ale jest dzielona przez poziom jednostki (czyli jednostki 1 poziomu dostaną pełną premię, 2 poziomu - 1/2 premii, 3 poziomu - 1/3 premii i tak dalej). | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyDowodzenie poz. podstawowy | Zaklęcie Kula ognia | Machina (brak) |
Pomimo znajomości Kuli Ognia ten bohater nie jest w stanie jej rzucić, dopóki nie uzyska większej ilości punktów many. Na ogół raczej mało przydatna specjalność, wymaga specyficznego ustawienia jednostek. Może się przydać do pozbycia się klonów... ale po cóż w ogóle ta specjalizacja? Można go pchnąć przez Bramy Wymiarów w nadziei, że wpadnie do jakiejś otchłani :P.