Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Loch


Władcy - bohaterowie mocy

Atak

2

Obrona

2

Moc

1

Wiedza

1

Lorelei


rasa: człowiek
płeć: kobieta
biografiaKiedy Lorelei była dzieckiem odeszła za daleko od domu i zgubiła się w sieci jaskiń. Znaleziona i wychowana przez harpią wiedźmę zgłosiła się na ochotnika do służby u władców Podziemi na krótko przed inwazją na Erathię. Nie pamięta swoich prawdziwych rodziców. - armia

4-6

4-6

4-6
Specjalność
Specjalność "Harpie" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Harpie:
poz. 2-7: Atak i Obrona +1
poz. 8-9: Atak +2 i Obrona +1
poz. 10-13: Atak i Obrona +2
poz. 14-17: Atak +3 i Obrona +2
poz. 18-21: Atak i Obrona +3
poz. 22-25: Atak +4 i Obrona +3

Harpie wiedźmy:
poz. 2-7: Atak i Obrona +1
poz. 8-15: Atak i Obrona +2
poz. 16-21: Atak i Obrona +3
poz. 22-25: Atak i Obrona +4
poz. 26-33: Atak i Obrona +5
Umiejętności
Dowodzenie
poz. podstawowy
Odkrywanie
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Specjalistka od Harpii, które mają dość słabe statystyki. Bohaterka sprawia, że są szybsze, co w połączeniu z Odkrywaniem może potencjalnie zrobić z niej zwiadowcę. Mamy też niezbyt przydatne Dowodzenie. Może, zamiast tego lepiej zepchnąć ją z Gniazda i sprawdzić, czy umie latać?

Arlach


rasa: troglodyta
płeć: mężczyzna
biografiaArlach jest jednym z niewielu troglodytów, którym powierzono dowództwo nad siłami Nighonu. Wykazuje on godne uwagi zdolności w używaniu machin wojennych i często jest wzywany, by siać spustoszenie wśród fortyfikacji wroga. - armia

30-40

3-4
Specjalność
Specjalność "Balista" zwiększa współczynnik ataku i obrony tej machiny wojennej w zależności od poziomu bohatera:
poz. 5-14: Atak i Obrona +1
poz. 15-24: Atak i Obrona +2
poz. 25-29: Atak i Obrona +3
poz. 30-45: Atak i Obrona +4
Umiejętności
Atak
poz. podstawowy
Artyleria
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina
Balista
Jeden z kilku bohaterów robiących realny użytek z Balisty. Startuje z nią, zwiększa jej atak poprzez wysoką statystykę Ataku, swą specjalistykę i niezrównany Atak na poziomie podstawowym. Ciekawa propozycja dla fanów średniowiecznych machin oblężniczych.

Dace


rasa: minotaur
płeć: mężczyzna
biografiaDace urodził się w klanie wojowników. Pobierał nauki od mistrzów, którzy wydawali mu się starsi niż sam czas. Jest wytrawnym taktykiem, zdolnym przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść, szczególnie dowodząc swymi rogatymi pobratymcami. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Specjalność "Minotaury" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Minotaury:
poz. 5-9: Atak i Obrona +1
poz. 10-14: Atak i Obrona +2
poz. 15-19: Atak +3 i Obrona +2
poz. 20-24: Atak i Obrona +3
poz. 25-29: Atak +4 i Obrona +3

Minotaury królewskie:
poz. 5-9: Atak i Obrona +1
poz. 10-14: Atak i Obrona +2
poz. 15-24: Atak i Obrona +3
poz. 25-29: Atak i Obrona +4
poz. 30-34: Atak i Obrona +5
Umiejętności
Taktyka
poz. podstawowy
Atak
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Dace to minotaur, który sprawia, że wasze mućko-ludzie machają mocniej toporkami. Podstawowy Atak sprawia, że machają jeszcze mocniej. Dodatkową zaletą może też być początkowa Taktyka. Niestety dalej nie jest to wybitnie silna kombinacja.

Ajit


rasa: człowiek
płeć: mężczyzna
biografiaAjit przestudiował uważnie prace Agara, krnąbrnego czarnoksiężnika-naukowca z Enroth, który przypadkiem stworzył obserwatorów. Ajit teraz nimi dowodzi, próbując stworzyć "lepszą rasę" na użytek bojowy. - armia

30-40

3-4

3-4
Specjalność
Specjalność "Złe oczy" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Złe oczy:
poz. 3-8: Atak i Obrona +1
poz. 9-14: Atak i Obrona +2
poz. 15-17: Atak +3 i Obrona +2
poz. 18-20: Atak i Obrona +3
poz. 21-26: Atak +4 i Obrona +3

Obserwatorzy:
poz. 3-8: Atak i Obrona +1
poz. 9-14: Atak i Obrona +2
poz. 15-17: Atak +3 i Obrona +2
poz. 18-23: Atak +4 i Obrona +3
poz. 24-26: Atak i Obrona +4
Umiejętności
Dowodzenie
poz. podstawowy
Odporność
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Specjalista od tworów Agara. Same jednostki są dobre, a ten bohater sprawi, że będą odrobinę lepsze. Z umiejętności startowych dostajemy niezbyt przydatną Odporność oraz Dowodzenie. Myślę, że to przechyla szalę na niekorzyść Ajita.

Damacon


rasa: troglodyta
płeć: mężczyzna
biografiaChociaż Damacon był pośmiewiskiem, nawet wśród troglodytów, potrafi bez trudu wywęszyć złoto. Dlatego też nigdy nie skąpi na żadne cele, mogące mu pomóc w otrzymaniu dowództwa. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Zwiększa dochód królestwa o 350 sztuk złota dziennie.
Umiejętności
Atak
poz. zaawansowany
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Jego najem szybko się zwraca, a na początku gry złoto ma spore znaczenie. Dodatkowo startuje z zaawansowanym Atakiem, co przekłada się na znacznie większe obrażenia. Kandydat na bohatera pomocniczego i mocna straż zamku.

Gunnar


rasa: minotaur
płeć: mężczyzna
biografiaGunnar najpierw służył jako zwiadowca Władców Podziemi, później jako przewodnik i ochroniarz wysokich rangą dygnitarzy, w końcu przyznano mu dowództwo nad siłami stacjonującymi przy granicach Nighonu. Braki intelektualne nadrabia instynktem. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Zwiększa o 5% umiejętność "Logistyka" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio.

Efektywnie więc premia wynosi:
+ 0,5% na poziom przy podstawowej Logistyce
+ 1% na poziom przy zaawansowanej Logistyce
+ 1,5% na poziom przy mistrzowskiej Logistyce
Umiejętności
Taktyka
poz. podstawowy
Logistyka
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Gunnar będzie niedościgniony na dużych mapach. Więcej ruchu przekłada się na więcej akcji w ciągu tury. Dodatkowo Taktyka może się przydać do ograniczenia naszych strat. Najmujcie, jeśli tylko macie okazję!

Synca


rasa: człowiek
płeć: kobieta
biografiaSynca żyła kiedyś na powierzchni i chociaż obecnie wiernie służy Władcom Podziemi, woli otwarte przestrzenie niż zatęchłe i ciasne jaskinie Nighonu. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Specjalność "Mantikory" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Mantikory:
poz. 6-11: Atak i Obrona +1
poz. 12-17: Atak i Obrona +2
poz. 18-23: Atak +3 i Obrona +2
poz. 24-29: Atak i Obrona +3
poz. 30-35: Atak i Obrona +4

Chimery:
poz. 6-11: Atak i Obrona +1
poz. 12-17: Atak i Obrona +2
poz. 18-23: Atak i Obrona +3
poz. 24-29: Atak +4 i Obrona +3
poz. 30-35: Atak i Obrona +4
Umiejętności
Dowodzenie
poz. podstawowy
Czaroznawstwo
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Synca nie zrobi specjalnego użytku ze swej specjalności. Będzie to też ledwie zauważalne. Zaczyna dodatkowo z beznadziejnym Czaroznawstwem i słabym Dowodzeniem.

Shakti


rasa: troglodyta
płeć: mężczyzna
biografiaMimo że bezoki, Shakti ma zadziwająco dobry zmysł wojenny. Jego hordy troglodytów są postrachem całego świata, szczególnie w ciemnych korytarzach Nighonu. - armia

30-40

30-40

30-40
Specjalność
Specjalność "Troglodyci" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Troglodyci:
poz. 1-5: Atak i Obrona +1
poz. 6: Atak +2 i Obrona +1
poz. 7-10: Atak i Obrona +2
poz. 11-13: Atak +3 i Obrona +2
poz. 14-15: Atak i Obrona +3
poz. 16-20: Atak +4 i Obrona +2

Piekielni Troglodyci:
poz. 1-4: Atak i Obrona +1
poz. 5: Atak +2 i Obrona +1
poz. 6-8: Atak i Obrona +2]
poz. 9-10: Atak +3 i Obrona +2
poz. 11: Atak i Obrona +3
poz. 12-15: Atak +4 i Obrona +3
Umiejętności
Atak
poz. podstawowy
Taktyka
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Troglodyta to jednostka, która na pewno skorzysta na zwiększonej Szybkości, co przełoży się na nasz zasięg na mapie na każdym etapie rozgrywki. W mieście możemy postawić też budynek hordy, który zapewni nam dużą ilość Troglodytów. Bonusy do Ataku i Obrony będziemy dość często dostawiać. Drugorzędna umiejętność Ataku pozwoli im być jeszcze bardziej skutecznymi, a Taktyka pozwoli podprowadzić ich bliżej do wroga. Czemu tylko dostał żeńskie imię (Śakti, małżonka boga Śiwy)?


Czarnoksiężnicy - bohaterowie magii

Atak

0

Obrona

0

Moc

3

Wiedza

2



Alamar


rasa: człowiek
płeć: mężczyzna
biografiaAlamar służył Archibaldowi Żelaznej Pięści podczas wojny o sukcesję i ledwo udało mu się ubiec z życiem z Enroth po klęsce swego pana. Osiadł w Nighonie, gdzie w sekrecie służy tamtejszym Władcom Podziemi. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Rzuca zaklęcie "Wskrzeszenie" ze zwiększoną efektywnością. Dzięki temu możemy wskrzesić poległe oddziały mające o 3% Punktów Życia więcej na każdy poziom bohatera niż w przypadku zwykłego Wskrzeszenia.
Ta dodatkowa premia jest dzielona przez poziom jednostki (czyli jednostki 1 poziomu dostaną pełną premię, 2 poziomu - 1/2 premii, 3 poziomu - 1/3 premii i tak dalej).
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Czaroznawstwo
poz. podstawowy
Zaklęcie
Wskrzeszenie
Machina


(brak)
Rozpoczęcie gry z przepotężnym zaklęciem Wskrzeszenia sprawia, że warto mieć Alamara na swoich usługach (nawet jeśli nie gramy Lochem). Czaroznawstwo jest generalnie słabe, ale robi z naszego bohatera ruchomą gildię magów. Być może warto go wyszkolić, żeby nauczył Wskrzeszenia innych bohaterów?
Nie, ten bohater nie posiada różowych włosów.

Jaegar


rasa: troglodyta
płeć: mężczyzna
biografiaTo niezwykle rzadkie spotkać troglodytę wśród Władców Podmroku, ale jeszcze dziwniejsze - czarnoksiężnika. Jaegar zdążył jednak potwierdzić swoje wyjątkowe magiczne zdolności. Twierdzi, że kluczem do jego sukcesu jest codzienna medytacja. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Zwiększa o 5% umiejętność "Mistycyzm" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego).

Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio.
Efektywnie więc premia wynosi:
+ 0,1 punków many na poziom przy podstawowym Mistycyzmie
+ 0,15 punków many na poziom przy zaawansowanym Mistycyzmie
+ 0,25 punków many na poziom przy mistrzowskim Mistycyzmie
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Mistycyzm
poz. podstawowy
Zaklęcie
Tarcza
Machina


(brak)
?I got the mooooooves like Jaegar!? Jakoś tak śpiewali w Nighonie. Niestety, Jaegar nie posiada specjalnie dobrych ruchów. Specjalizacja w regeneracji many na większości map jest zwyczajnie nieprzydatna.

Malekith


rasa: człowiek
płeć: mężczyzna
biografiaMożna by oczekiwać, że minotaur zostanie wojownikiem, ale Malekith włada tak potężną magią, że śmiało mógłby stanąć w zawody z najlepszymi magami świata. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Zwiększa o 5% umiejętność "Talent magiczny" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia (łącznie z pierwszym).

Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio.
Efektywnie więc premia wynosi:
+ 0,25% na poziom przy podstawowym Talencie magicznym
+ 0,5% na poziom przy zaawansowanym Talencie magicznym
+ 0,75% na poziom przy mistrzowskim Talencie magicznym
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Talent magiczny
poz. podstawowy
Zaklęcie
Żądza krwi
Machina


(brak)
Kolejny bohater ze specjalizacją w Talencie Magicznym. Brak startowego zaklęcia ofensywnego sprawia, że znajdą się dużo lepsze opcje.
Chyba że... Dla ciekawostki wspomnę, że można rozważyć go jako bohatera pod Smokogeddon. Jako, że ta klasa ma najwyższą szansę na zyskanie Mocy przy awansie, a w gildii Lochu jest wysoka szansa na nauczenie się Armageddonu. Wystarczy tylko zrekrutować Czarne Smoki i patrzeć jak świat płonie.

Jeddite


rasa: człowiek
płeć: mężczyzna
biografiaNiektórzy mówią, że Jeddite widział twarz Zenofex, inni twierdzą, że skoro wciąż żyje, te pogłoski nie mogą być prawdą. On sam nigdy nie zaprzeczył, ale też nie potwierdził tej pogłoski. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Rzuca zaklęcie "Wskrzeszenie" ze zwiększoną efektywnością. Dzięki temu możemy wskrzesić poległe oddziały mające o 3% Punktów Życia więcej na każdy poziom bohatera niż w przypadku zwykłego Wskrzeszenia.
Ta dodatkowa premia jest dzielona przez poziom jednostki (czyli jednostki 1 poziomu dostaną pełną premię, 2 poziomu - 1/2 premii, 3 poziomu - 1/3 premii i tak dalej).
Umiejętności
Mądrość
poz. zaawansowany
Zaklęcie
Wskrzeszenie
Machina


(brak)
Chwileczkę... czy nie było chwilę temu specjalisty od Wskrzeszenia? Jacyś mało oryginalni ci czarnoksiężnicy... Ten dla odmiany zaczyna z zaawansowaną Mądrością, co w większości wypadków jest zwyczajnie lepszą opcją. Jako dodatkową ciekawostkę wspomnę, że jeżeli oddział, który planujemy wskrzesić, został potraktowany Postarzeniem lub Zatruciem, to wskrzesimy go więcej.

Geon


rasa: troglodyta
płeć: mężczyzna
biografiaWiększość swych magicznych talentów Geon zawdzięcza umiejętności wnikania w umysły innych magów oraz czytania ich myśli, kiedy rzucają zaklęcia lub przywołują swoją moc, co pozwala mu szybko uczyć się nowych zaklęć. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Zwiększa o 5% umiejętność "Sokoli wzrok" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia powyżej pierwszego. Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio.

Efektywnie więc premia wynosi:
+ 2% na poziom przy podstawowym Sokolim wzroku
+ 2,5% na poziom przy zaawansowanym Sokolim wzroku
+ 3% na poziom przy mistrzowskim Sokolim wzroku
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Sokoli wzrok
poz. podstawowy
Zaklęcie
Spowolnienie
Machina


(brak)
Co do... ślepy troglodyta, który jest specjalistą Sokolego Wzroku. Czy twórcy chcieli z nas zakpić?

Deemer


rasa: minotaur
płeć: mężczyzna
biografiaW młodości Deemer o mało się nie zabił, ponieważ jego magiczna moc wymykała mu się spod kontroli, stwarzając śmiertelne zagrożenie dla niego i wszystkich wokoło. Odkąd nauczył się ją kontrolować, jest znacznie groźniejszym przeciwnikiem w walce. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Rzuca zaklęcie "Deszcz meteorów" ze zwiększoną efektywnością. Dodatkowa premia wynosi 3% zadanych obrażeń na każdy poziom bohatera, ale jest dzielona przez poziom atakowanej jednostki (czyli jednostki 1 poziomu otrzymają obrażenia powiększone o pełną premię, 2 poziomu - o 1/2 premii, 3 poziomu - o 1/3 premii i tak dalej).
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Znajdowanie drogi
poz. zaawansowany
Zaklęcie
Deszcz meteorów
Machina


(brak)
Poza podstawową Mądrością bohater posiada Znajdowanie Drogi na poziomie zaawansowanym! Technicznie posiada ponad 2 startowe poziomy zaawansowanych umiejętności. Samo to czyni go wartym rozważenia, oczywiście na mapach z trudnym terenem.
Specjalizacja daje nam start z wysokopoziomowym zaklęciem. Daje nam to szansę zrobić szybkie postępy na początku rozgrywki.

Sephinroth


rasa: człowiek
płeć: kobieta
biografiaSephinroth utrzymuje, że jest nieślubnym dzieckiem króla Gryphonhearta. Jego wyparcie się rozpaliło w niej nienawiść do tronu Erathii, który, jak ma nadzieję, ogłosi pewnego dnia swoim własnym. Jest jedyną kobietą posiadającą tytuł Czarnoksiężnika. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Zwiększa dzienną produkcję kryształu o 1 jednostkę.
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Inteligencja
poz. podstawowy
Zaklęcie
Ochrona przed powietrzem
Machina


(brak)
Jakby wam brakowało 2 do ulepszenia Harpii. Eee... ulepszanie Gildii Magów? Nic dziwnego, że tatuś jej się wyrzekł.

Darkstorn


rasa: minotaur
płeć: mężczyzna
biografiaDarkstorn przedzierał się przez szeregi wojowników Nighonu na swój własny sposób: rzucał wyzwanie, jednocześnie potajemnie używał magii, aby zapewnić sobie zwycięstwo w pojedynku. Kiedy wspiął się na wysoką pozycję, ujawnił swoją prawdziwą potęgę. Od tamtej pory nikt nie próbował się z nim zmierzyć. - armia

30-40

4-6

3-4
Specjalność
Rzuca zaklęcie "Kamienna skóra" ze zwiększoną efektywnością. Zaklęcie to dodatkowo (oprócz zwykłego działania) podwyższa obronę naszego oddziału w zależności od jego poziomu:
poziomy 1-2: +3 do obrony
poziomy 3-4: +2 do obrony
poziomy 5-6: +1 do obrony
poziom 7: bez zmian
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Nauka
poz. podstawowy
Zaklęcie
Kamienna skóra
Machina


(brak)
Literówkę w imieniu naprawili w Heroes IV. Sam bohater posiada mało przydatne zaklęcie Kamiennej Skóry, które wymaga eksperckiej Magii Ziemi, żeby stać się użytecznym. Dodatkowo zmarnowany slot na Naukę.

© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes III". Redakcja, kontakt