Bastion
Łowcy - bohaterowie mocy
Atak1 | Obrona3 | Moc1 | Wiedza1 |
Prawdopodobieństwo zyskania cechy przy awansie na kolejny poziom:
Atak | Obrona | Moc | Wiedza | |
poziomy 1-9 | 35% | 45% | 10% | 10% |
poziomy 10+ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Mephalarasa: człowiek płeć: kobieta biografiaWyszkolona w szeregach erathiańskich wojsk, Mephala była geniuszem, kiedy przychodziło do wykorzystania ukształtowania terenu podczas bitwy. Zrezygnowała jednak z żołnierskiego życia przed wielu laty, przedkładając cichy spokój w AvLee nad krzątaninę w miastach Erathii. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Płatnerstwo" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,25% na poziom przy podstawowym Płatnerstwie + 0,5% na poziom przy zaawansowanym Płatnerstwie + 0,75% na poziom przy mistrzowskim Płatnerstwie | Umiejętności Płatnerstwo poz. podstawowyDowodzenie poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina Balista |
Prawdopodobnie jedna z najsilniejszych bohaterek w grze. Premia do Płatnerstwa jest niezwykle cenna dla stworzeń z Bastionu, zwłaszcza Pegazów. Jednak specjalizacja wymaga więcej czasu, aby nabrała realnego znaczenia, dlatego ta bohaterka może nie być dobrym wyborem na małych/szybkich mapach.
Ufretinrasa: zapluta broda płeć: mężczyzna biografiaTo niezwykłe widzieć krasnoludzkiego łowcę, w dodatku urodzonego lidera, ale Ufretin oba te dary miał we krwi. Nic dziwnego, że stał się symbolem całej nadziemnej społeczności krasnoludów. - armia
| Specjalność Specjalność "Krasnoludy" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Krasnoludy: poz. 2-5: Atak i Obrona +1 poz. 6-7: Atak +1 i Obrona +2 poz. 8-11: Atak i Obrona +2 poz. 12-13: Atak +2 i Obrona +3 poz. 14-17: Atak i Obrona +3 poz. 18-21: Atak +3 i Obrona +4 poz. 22-23: Atak i Obrona +4 poz. 24-27: Atak +4 i Obrona +5 Krasnoludzcy wojownicy: poz. 2-5: Atak i Obrona +1 poz. 6-11: Atak i Obrona +2 poz. 12-17: Atak i Obrona +3 poz. 18-23: Atak i Obrona +4 poz. 24-29: Atak i Obrona +5 | Umiejętności Odporność poz. podstawowySzczęście poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Welp, krasnoludzki specjalista od krasnali. Wszyscy dobrze wiemy, że nadają się jedynie do szkieletorni i zakładu utylizacji bród. Bycie troszkę szybszymi nie sprawi, że unikną bycia karmą dla smoków.
Jenovarasa: elf płeć: kobieta biografiaWiększość Erathian ceniła Jenovę z powodu jej dobrego serca. Jej urzekający wdzięk pozwalał jej na zebranie środków na dowolne cele, jakich się podjęła. - armia
| Specjalność Zwiększa dochód królestwa o 350 sztuk złota dziennie. | Umiejętności Łucznictwo poz. zaawansowany | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
+350 dziennie zawsze warto mieć gdzieś na boku. Zaczyna się zwracać po tygodniu i nie wymaga żadnego nabijania doświadczenia.
Rylandrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaRyland był pierwszym (i dotąd jedynym) człowiekiem, który został wyniesiony do godności łowcy przez przez starszyznę entów z AvLee. Niektórzy żartują wręcz, że w poprzednim wcieleniu był elfem. - armia
| Specjalność Specjalność "Drzewce" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Drzewca i Enty: poz. 5-9: Atak i Obrona +1 poz. 10-14: Atak +1 i Obrona +2 poz. 15-19: Atak i Obrona +2 poz. 20-24: Atak +2 i Obrona +3 poz. 25-29: Atak i Obrona +3 | Umiejętności Dowodzenie poz. podstawowyDyplomacja poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Jeżeli ent jest najwolniejszą jednostką w armii bohatera, to jego specjalizacja zwiększy mu zasięg na mapie przygody. Akurat tak się składa, że w armii składającej się jedynie z jednostek Bastionu, ent takową jednostką jest. Czy jest to warte inwestowania w bohatera na wczesnym etapie rozgrywki? Są lepsze opcje.
Thorgrimrasa: krasnolud płeć: mężczyzna biografiaOsierocony w dzieciństwie, Thorgrim wzrastał wśród północnych lasów AvLee. Sławę zyskał dzięki wręcz legendarnej odporności na działanie wszelkich rodzajów magii. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Odporność" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,25% na poziom przy podstawowej Odporności + 0,5% na poziom przy zaawansowanej Odporności + 1% na poziom przy mistrzowskiej Odporności | Umiejętności Odporność poz.zaawansowany | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Na poziomie 50 wraz z kompletem artefaktów zwiększających odporność na magię uzyskuje całkowitą odporność na wrogie zaklęcia. Oczywiście oporność dotyczy naszych jednostek, co oznacza, że przeciwnik dalej może przyzywać jednostki i wzmacniać swoje oddziały magią.
Realistycznie bohater jest bezużyteczny. Nie dość, że jest krasnoludem, a to już wystarczy na bilet w jedną stronę do wulkanu, to niewielkie wzmocnienie bardzo słabej umiejętności jest kiepskim pomysłem. Długa rozgrywka, a także poleganie na jednorożcach i krasnalach może czasem dać jakieś wymierne efekty :P.
Realistycznie bohater jest bezużyteczny. Nie dość, że jest krasnoludem, a to już wystarczy na bilet w jedną stronę do wulkanu, to niewielkie wzmocnienie bardzo słabej umiejętności jest kiepskim pomysłem. Długa rozgrywka, a także poleganie na jednorożcach i krasnalach może czasem dać jakieś wymierne efekty :P.
Ivorrasa: elf płeć: mężczyzna biografiaLinia rodu Ivora sięga niemal czasów Ciszy. Chociaż wychowany został na arystokratę, dał się poznać raczej jako awanturnik, prowadzący swych ludzi w sam środek najcięższych walk. O dziwo, ta brawura dotąd mu popłaca. - armia
| Specjalność Specjalność "Leśne Elfy" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Leśne Elfy i Wysokie Elfy: poz. 3-8: Atak i Obrona +1 poz. 9-14: Atak +2 i Obrona +1 poz. 15-20: Atak +3 i Obrona +2 poz. 21-26: Atak +4 i Obrona +2 poz. 27-35: Atak +5 i Obrona +3 | Umiejętności Łucznictwo poz. podstawowyDyplomacja poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Ciekawa opcja jako bohater startowy. Szansa na posiadanie jednostek dystansowych na wczesnym etapie może okazać się bardzo pomocna. Dodatkowo bohater nie ma krasnali w armii początkowej, a to oznacza, że bonus do szybkości doda nam dodatkowe punkty ruchu na mapie przygody. Na późniejszych etapach bonus do elfów może nie być już tak znaczący.
Kyrrerasa: elf płeć: kobieta biografiaKyrre służyła jako zwiadowca w pierwszych dniach obrony AvLee przed atakami Kreegan. Talent do orientacji w trudnym terenie pozwolił jej celująco spełniać swoje obowiązki. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Logistyka" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,5% na poziom przy podstawowej Logistyce + 1% na poziom przy zaawansowanej Logistyce + 1,5% na poziom przy mistrzowskiej Logistyce | Umiejętności Łucznictwo poz. podstawowyLogistyka poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Jej specjalność sprawia, że jest jednym z nalepszych bohaterów na dużych mapach. Na wysokim poziomie jej dogonienie graniczy z cudem, jeżeli gracz nie będzie posiłkował się magią.
Druidzi - bohaterowie magii
Atak0 | Obrona2 | Moc1 | Wiedza2 |
Prawdopodobieństwo zyskania cechy przy awansie na kolejny poziom:
Atak | Obrona | Moc | Wiedza | |
poziomy 1-9 | 10% | 20% | 35% | 35% |
poziomy 10+ | 20% | 20% | 30% | 30% |
Coroniusrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaCoronius uczęszczał na Uniwersytet Erathii, nim zdał sobie sprawę z tego, że nauczyciele akademiccy byli bardzo przeceniani. Wyjechał do AvLee, gdzie rozpoczął pobierać naukę u druida. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Pogromca" ze zwiększoną efektywnością. Zaklęcie to dodatkowo (oprócz zwykłego działania) podwyższa atak naszego oddziału w zależności od jego poziomu: poziom 1: +4 do ataku poziom 2: +3 do ataku poziom 3: +2 do ataku poziom 4: +1 do ataku poziomy 5-7: bez zmian | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyCzarnoznawstwo poz. podstawowy | Zaklęcie Pogromca | Machina (brak) |
Potencjalnie bezużyteczna umiejętność, zbyt droga w stosunku do korzyści, które zapewnia. Jeśli nie walczycie co chwilę z jednostkami 7. poziomu, to są lepsze sposoby na podniesienie swojego ataku.
Ulandrasa: krasnolud płeć: mężczyzna biografiaUland spędził spory kawałek życia jako polowy medyk, zanim wybrał życie druida, ale lekcje, które odebrał, służąc w wojsku, uczyniły z niego wybitnego przywódcę. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Uleczenie" ze zwiększoną efektywnością. Dodatkowa premia wynosi 3% zregenerowanych punktów życia oddziału na każdy poziom bohatera, ale jest dzielona przez poziom jednostki (czyli jednostki 1 poziomu dostaną pełną premię, 2 poziomu - 1/2 premii, 3 poziomu - 1/3 premii i tak dalej). | Umiejętności Mądrość poz. zaawansowanyBalistyka poz. podstawowy | Zaklęcie Uleczenie | Machina (brak) |
Wełnowłosy wypierdek ma jedną z mniej przydatnych specjalizacji dla Bastionu. Nie dość, że jej efekt jest (zwłaszcza na początku) ledwie zauażalny, to jednostki, które czerpałyby nawiększą korzyść (Zielone i Złote Smoki) są na nie odporne. Jego jedyną zaletą jest natomiast start z umiejętnością Mądrości na poz. zaawansowanym. Werdykt: natychmiast złożyć na najbliższym ołtarzu ofiarnym!
Ellesharrasa: elf płeć: mężczyzna biografiaElleshar jest przypuszczalnie najbardziej błyskotliwym studentem magii, jakiego AvLee kiedykolwiek widziało. Jeśli uda mu się utrzymać swoje zdolności przez kilka kolejnych dekad, zostanie być może najmłodszym druidem zaakceptowanym przez koło starszyzny. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Inteligencja" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 1,25% na poziom przy podstawowej Inteligencji + 2,5% na poziom przy zaawansowanej Inteligencji + 5% na poziom przy mistrzowskiej Inteligencji | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyInteligencja poz. podstawowy | Zaklęcie Klątwa | Machina (brak) |
Kandydat na głównego bohatera. Na mapach bez wielu miejsc do regeneracji many (miasta, studnie), zwłaszcza tych dużych, duży zasób many może być kluczowy dla zwycięstwa.
Gemrasa: człowiek płeć: kobieta biografiaGem była jedną z najpotężniejszych czarodziejek, jakie kiedykolwiek widziano w Enroth. Służyła królowi Rolandowi Żelaznej Pięści podczas wojny o sukcesję. Krótko po tym, jak Roland zapewnił sobie tron Enroth, Gem wyjechała do Erathii, znajdując nowy dom w AvLee. - armia
| Specjalność "Pierwsza pomoc" zwiększa maksymalną ilość HP jaką może zregenerować oddziałom namiot medyka: +2,5 HP na poziom przy podstawowej pierwszej pomocy +3,75 HP na poziom przy zaawansowanej pierwszej pomocy +5 HP przy mistrzowskiej pierwszej pomocy | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyPierwsza pomoc poz. podstawowy | Zaklęcie Przyzwanie okrętu | Machina Namiot medyka |
Bohaterka szczególnie bezużyteczna na mapach bez wody (patrz zaklęcie początkowe). Specjalizacja wcale nie polepsza sytuacji, można dzięki niej uleczyć... niemal nic i w dodatku prawie wcale.
Malcomrasa: krasnolud płeć: mężczyzna biografiaMalcolm jest jednym z niewielu krasnoludów, którzy mają talent do magii. Często do poznania nowych zaklęć wystarcza mu jedynie bacznie obserwować kogoś, kto je właśnie rzuca. Szybko został wcielony w szeregi obrońców AvLee przed diabłami z Eeofol. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Sokoli wzrok" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia powyżej pierwszego. Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 2% na poziom przy podstawowym Sokolim wzroku + 2,5% na poziom przy zaawansowanym Sokolim wzroku + 3% na poziom przy mistrzowskim Sokolim wzroku | Umiejętności Mądrość poz. podstawowySokoli wzrok poz. podstawowy | Zaklęcie Magiczna strzała | Machina (brak) |
Połączenie najbardziej bezużytecznej zdolności (Sokoli Wzrok) ze specjalizacją w tej dziedzinie... Czy ktoś jest zdziwiony, że jednym z najardziej bezużytecznych bohaterem w grze jest krasnal? Nie? O! Widzę, że grupka smoków już się oblizuje z radości.
Melodiarasa: elf płeć: kobieta biografiaMelodia może nie należy do najlepszych druidów w AvLee, ale z pewnością jest największą szczęściarą spośród nich. Nawet mimo miażdżącej przewagi wroga, udawało się jej nieraz odnieść wspaniałe zwycięstwa. Żołnierze wprost garną się do służby w oddziałach, którymi dowodzi. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Fortuna" ze zwiększoną efektywnością - zaklęcie zawsze daje premię +3 do szczęścia bez względu na stopień znajomosci Magii Powietrza czy poziom bohatera. | Umiejętności Mądrość poz. podstawowySzczęście poz. podstawowy | Zaklęcie Fortuna | Machina (brak) |
Nieszczególnie użyteczna bohaterka. Jak wiemy, szczęście może mieć maksymalną wartość +3 (całe 12,5% szans na podwójne obażenia). Po co rzucać zaklęcie, jeśli takowy bonus dostajemy np. z jej umiejętności drugorzędnej? Lub dzięki artefaktom? Lub przez odwiedzenie pobliskich lokacji?
Alagarrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaO Alagarze krążą liczne pogłoski, że kiedyś mieszkał wśród śnieżnych elfów Vori. Jego władza nad żywiołem wody, a szczególnie nad lodem, jest nieprześcigniona. Służył wiernie AvLee jeszcze przed inwazją Kreegan. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Lodowy pocisk" ze zwiększoną efektywnością. Dodatkowa premia wynosi 3% zadanych obrażeń na każdy poziom bohatera, ale jest dzielona przez poziom atakowanej jednostki (czyli jednostki 1 poziomu otrzymają obrażenia powiększone o pełną premię, 2 poziomu - o 1/2 premii, 3 poziomu - o 1/3 premii i tak dalej). | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyTalent magiczny poz. podstawowy | Zaklęcie Lodowy pocisk | Machina (brak) |
Całkiem użyteczne zaklęcie na start, nieznacznie gorsze od Błyskawicy. Zadawanie wrogiemu oddziałowi bezpośrednich obrażeń jest całkiem przydatne. Zwłaszcza w początkowych etapach rozgrywki. Jednak to zaklęcie na dalszych etapach nie jest już tak dobre, a dopiero wtedy specjalizacja przyniosłaby wymierne efekty. Prawdopodobnie do tego czasu nauczycie się bardziej przydatnego zaklęcia.
Aerisrasa: elf płeć: mężczyzna biografiaAeris jest jednym z najlepszych treserów w całym AvLee. Jego niezwykły dar wyczuwania więzi między pegazami i elfami uczynił zeń bardzo cenionego druida. - armia
| Specjalność Specjalność "Pegazy" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Pegazy: poz. 4-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-19: Atak i Obrona +2 poz. 20-23: Atak +3 i Obrona +2 poz. 24-27: Atak i Obrona +3 poz. 28-31: Atak +4 i Obrona +3 Srebrne Pegazy: poz. 4-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-19: Atak i Obrona +2 poz. 20-23: Atak i Obrona +3 poz. 24-27: Atak +3 i Obrona +4 poz. 28-35: Atak i Obrona +4 | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyOdkrywanie poz. podstawowy | Zaklęcie Ochrona przed powietrzem | Machina (brak) |
Kandydat na bohatera drugorzędnego. Wyposażenie go jedynie w Pegazy spowoduje, że będzie miał całkiem spory zasięg na mapie przygody. W połączeniu z Odkrywaniem może być dobrym zwiadowcą w początkowych etapach gry.