Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Cytadela


Władcy Bestii - bohaterowie mocy

Atak

0

Obrona

4

Moc

1

Wiedza

1


Bron


rasa: człowiek
płeć: mężczyzna
biografiaBron, chociaż jest tylko człowiekiem, posiada niesamowitą odporność na zabójczy wzrok bazyliszka. Pozwoliło mu to dowiedzieć się o nim znacznie więcej, niż komukolwiek innemu. - armia

10-20

2-4

4-7
Specjalność
Specjalność "Bazyliszki" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Bazyliszki:
poz. 4-7: Atak i Obrona +1
poz. 8-15: Atak i Obrona +2
poz. 16-23: Atak i Obrona +3
poz. 24-31: Atak i Obrona +4
poz. 32-39: Atak i Obrona +5

Bazyliszki olbrzymie:
poz. 4-7: Atak i Obrona +1
poz. 8-15: Atak i Obrona +2
poz. 16-23: Atak i Obrona +3
poz. 24-27: Atak i Obrona +4
poz. 28-35: Atak i Obrona +5
Umiejętności
Płatnerstwo
poz. podstawowy
Odporność
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Bronisław niemal zawsze startuje z grupką Bazyliszków. Jako jednostki 4 poziomu (nieco silniejsza dzięki specjalizacji) potrafi nieźle namieszać na początku rozgrywki. Zwłaszcza jeśli podzielimy je na kilka oddziałów. Niestety później bonus do statystyk nie jest już tak imponujący, jeśli nie będziemy mieli dostępu do hordy bazyliszków.

Drakon


rasa: gnoll
płeć: mężczyzna
biografiaDrakon, nim zaciągnął się na służbę u króla Tralossk, cieszył się opinią najlepszego wojownika w wiosce i okolicy. Okazał się bardzo zdolnym wojskowym, a jego charyzmatyczna postawa sprawiała, że żołnierze tym chętniej garnęli się pod jego komendę. - armia

10-20

10-20

10-20
Specjalność
Specjalność "Gnolle" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Gnolle:
poz. 1-4: Atak i Obrona +1
poz. 5-6: Atak +1 i Obrona +2
poz. 7-8: Atak i Obrona +2
poz. 9-11: Atak +2 i Obrona +3
poz. 12-13: Atak +2 i Obrona +4
poz. 14-16: Atak +3 i Obrona +4

Gnolle maruderzy:
poz. 1-3: Atak i Obrona +1
poz. 4-5: Atak +1 i Obrona +2
poz. 6: Atak i Obrona +2
poz. 7-10: Atak +2 i Obrona +3
poz. 11-13: Atak +3 i Obrona +4
poz. 14-15: Atak +3 i Obrona +5
Umiejętności
Płatnerstwo
poz. podstawowy
Dowodzenie
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Nie mylimy z nieobecnym tu Draconem. Specjalizacja zwiększy wam zasięg na mapie, jeśli nie zabierzecie ze sobą nieulepszonych Jaszczuroludzi. Sam bonus do szybkości bardzo się Gnollom przyda. Relatywnie często dostają bonus do Ataku i Obrony, a dzięki budynkowi hordy możemy ich sporo zrekrutować. Dowodzenie na start pozwoli nam podprowadzić Gnolle trochę bliżej przeciwnika. Zdecydowanie wart rozważenia.

Wystan


rasa: reptilion
płeć: mężczyzna
biografiaOżeniony z najstarszą córką króla Tralosska, Wystan jest dziedzicem tronu Tatalii. Będzie służył i uczył się od króla, aż do nadejścia właściwego momentu kiedy będzie próbował zabić swojego mentora i przejąć tron. - armia

4-7

4-7

4-7
Specjalność
Specjalność "Reptilioni" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Reptilioni:
poz. 2-7: Atak i Obrona +1
poz. 8-9: Atak +1 i Obrona +2
poz. 10-13: Atak i Obrona +2
poz. 14-17: Atak +2 i Obrona +3
poz. 18-21: Atak i Obrona +3

Zbrojni reptilioni:
poz. 2-5: Atak i Obrona +1
poz. 6-7: Atak +1 i Obrona +2
poz. 8-11: Atak i Obrona +2
poz. 12-13: Atak +2 i Obrona +3
poz. 14-15: Atak i Obrona +3
poz. 16-21: Atak +3 i Obrona +4
Umiejętności
Płatnerstwo
poz. podstawowy
Łucznictwo
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Kiedy Władcy Bestii znaleźli w końcu strzelające stworzenie na bagnach, musieli też znaleźć od nich specjalistę. Żeby być jeszcze skuteczniejszym, ów specjalista otrzymuje Łucznictwo na start. Czy w zamku z jednym kiepskim łucznikiem warto rozważyć Wystana? Nope, można go wystanwić (sic!) na szaniec.

Tazar


rasa: człowiek
płeć: mężczyzna
biografiaPodczas sześciomiesięcznej granicznej wojny z Krewlod, niewielka grupa dowodzona przez Tazara, zdołała utrzymać tataliański posterunek, powstrzymując prawie pięciokrotnie silniejsze wojska z Krewlod przez osiem dni, aż do czasu przybycia posiłków. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Zwiększa o 5% umiejętność "Płatnerstwo" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego).

Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio.
Efektywnie więc premia wynosi:
+ 0,25% na poziom przy podstawowym Płatnerstwie
+ 0,5% na poziom przy zaawansowanym Płatnerstwie
+ 0,75% na poziom przy mistrzowskim Płatnerstwie
Umiejętności
Płatnerstwo
poz. zaawansowany
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Tzar (sic!) jest jednym z najbardziej defensywnych bohaterów w grze. Jako Władca Bestii będzie często dostawał dodatkowe punkty Obrony. Do tego dochodzi specjalizacja Płatnerstwa wraz z tą umiejętnością na poziomie zaawansowanym. Na późniejszych etapach rozgrywki bardzo trudno pokonać tego chodzącego bagiennego pancernika. Słowem doskonały wybór.

Alkin


rasa: gnoll
płeć: mężczyzna
biografiaKról Tralossk nigdy nie darzył sympatią Alkina, i prawdę mówiąc uczynił z niego dowódcę w nadziei, że polegnie on na polu bitwy. Tak się jednak nie stało, a kariera Alkina nabierała coraz szybszego tempa. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Specjalność "Gorgony" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Gorgony:
poz. 5-9: Atak i Obrona +1
poz. 10-14: Atak +1 i Obrona +2
poz. 15-24: Atak +2 i Obrona +3
poz. 25-29: Atak +3 i Obrona +4
poz. 30-39:Atak +4 i Obrona +5

Wielkie gorgony:
poz. 5-9: Atak i Obrona +1
poz. 10-14: Atak i Obrona +3
poz. 15-19: Atak +2 i Obrona +3
poz. 20-29: Atak +3 i Obrona +4
poz. 30-34:Atak +4 i Obrona +5
Umiejętności
Płatnerstwo
poz. podstawowy
Atak
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Mućki raczej nie stanowią głównej siły naszej armii. Raczej nie będzie okazji do skorzystania z bonusu do szybkości, a te do Ataku i Obrony są mało imponujące. Kombinacja umiejętności początkowych jest za to idealna. Czy warto? Naaah...

Korbac


rasa: reptilion
płeć: mężczyzna
biografiaKorbac stał się znany mieszkańcom Erathii jako "bohater, który uratował ucznia Xantora". Udowodnił on też swoją odwagę w wielu sytuacjach podczas służby w Tatalii. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Specjalność "Ważki" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Ważki:
poz. 3-8: Atak i Obrona +1
poz. 9-14: Atak i Obrona +2
poz. 15-17: Atak +2 i Obrona +3
poz. 18-20: Atak i Obrona +3
poz. 21-26: Atak +3 i Obrona +4

Smocze ważki:
poz. 3-8: Atak i Obrona +1
poz. 9-14: Atak i Obrona +2
poz. 15-17: Atak +2 i Obrona +3
poz. 18-20: Atak i Obrona +3
poz. 21-23: Atak +3 i Obrona +4
poz. 24-26: Atak i Obrona +4
Umiejętności
Płatnerstwo
poz. podstawowy
Znajdowanie drogi
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Ważki są dość wątłe, ale piekielnie szybkie. No i mogą być jeszcze szybsze! Znajdowanie drogi może przydać się na trudnym terenie. Zaraz... toć bagna są trudnym terenem, ale jako że ten jest dla nas natywny to i tak nie dostajemy kar do poruszani się po nim. Hmmm... Cóż, zawsze można zobaczyć, z jaką mapą mamy do czynienia, jednak są lepsze opcje.

Gerwulf


rasa: człowiek
płeć: mężczyzna
biografiaGerwulf sprowadził pierwszą balistę do Tatalii, po tym jak zdobył ją podczas oblężenia barbarzyńskiej fortecy na granicy Krewlod. Został największym ekspertem Tatalii w jej stosowaniu na całym północnym zachodzie. - armia

10-20

2-4
Specjalność
Specjalność "Balista" zwiększa współczynnik ataku i obrony tej machiny wojennej w zależności od poziomu bohatera:
poz. 5-14: Atak i Obrona +1
poz. 15-24: Atak i Obrona +2
poz. 25-29: Atak i Obrona +3
poz. 30-45: Atak i Obrona +4
Umiejętności
Płatnerstwo
poz. podstawowy
Artyleria
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina
Balista
Wydawać by się mogło, że specjalista od Balisty z maszyną na start, to 2 jednostki strzelające we wczesnym etapie rozgrywki i 2500 w kieszeni. W początkowych etapach może faktycznie pomóc, ale szybko staje się marginalnie przydatna, a i Atak będzie się nam rzadziej trafiał niż Obrona.

Broghild


rasa: reptilion
płeć: mężczyzna
biografiaDziadek Broghilda jako pierwszy poskromił dziką wiwernę, aby używać jej do lotów zwiadowczych nad tataliańskimi nizinami. Sekret panowania nad tymi stworzeniami jest przekazywany z ojca na syna, więc trafił również do Broghilda. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Specjalność "Wiwerny" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera:

Wiwerny i Królewskie Wiwerny:
poz. 6-11: Atak i Obrona +1
poz. 12-17: Atak i Obrona +2
poz. 18-29: Atak i Obrona +3
poz. 30-35: Atak i Obrona +4
poz. 36-47: Atak i Obrona +5
Umiejętności
Płatnerstwo
poz. podstawowy
Odkrywanie
poz. podstawowy
Zaklęcie


(brak)
Machina


(brak)
Czy specjalizacja w Wiwernach przyniesie nam jakieś korzyści? Raczej nie, sytuacji nie polepsza początkowe Odkrywanie. Teoretycznie możemy bardzo szybko wybudować siedlisko Wiwern, zrekrutować jedynie je i Ważki, a następnie zrobić z tego bohatera zwiadowcę. Zwiększony zasięg + odkrywanie być może przyda się na początku gry.


Wiedźmy - bohaterowie magii

Atak

0

Obrona

1

Moc

2

Wiedza

2


Mirlanda


rasa: człowiek
płeć: kobieta
biografiaW przeszłości Miranda igrała z czarną magią, zanim zrozumiała, że taka droga z reguły prowadzi do samodestrukcji. Nauczyła się stąpać po wąskiej ścieżce między dobrem i złem, zawsze uważając, aby żadna z tych sił nie stała się potężniejsza od drugiej. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Rzuca zaklęcie "Osłabienie" ze zwiększoną efektywnością. Zaklęcie to dodatkowo (oprócz zwykłego działania) obniża atak wrogiego oddziału w zależności od jego poziomu:
poziomy 1-2: -3 do ataku
poziomy 3-4: -2 do ataku
poziomy 5-6: -1 do ataku
poziom 7: bez zmian
Umiejętności
Mądrość
poz. zaawansowany
Zaklęcie
Osłabienie
Machina


(brak)
Zaawansowana Mądrość, baaaardzo przydatna w mieście z Gildią Magów na poziomie 3... Do tego Osłabienie bez Mistrzowskiej Magii Wody może osłabić co najwyżej gracza, jak będzie próbował zrobić z tym bohaterem coś sensownego :P.

Rosic


rasa: gnoll
płeć: kobieta
biografiaKiedy Rosic była dzieckiem, dostała tak strasznej gorączki, że nikt ze starszyzny w wiosce nie spodziewał się jej wyzdrowienia. Ale przeżyła i teraz twierdzi, że ta gorączka jest źródłem jej obecnych magicznych mocy. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Zwiększa o 5% umiejętność "Mistycyzm" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego).

Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio.
Efektywnie więc premia wynosi:
+ 0,1 punków many na poziom przy podstawowym Mistycyzmie
+ 0,15 punków many na poziom przy zaawansowanym Mistycyzmie
+ 0,25 punków many na poziom przy mistrzowskim Mistycyzmie
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Mistycyzm
poz. podstawowy
Zaklęcie
Magiczna strzała
Machina


(brak)
Specjalizacja w Mistycyzmie? Well, zawsze mogło być gorzej, mógł to być Sokoli Wzrok :P. Przynajmniej jest Mądrość i księga zaklęć, prawda? Że niby każda Wiedźma ją ma? No to może przynajmniej jest na czym oko zawiesić? Ekhem... Następny!

Voy


rasa: reptilion
płeć: kobieta
biografiaVoy jest "wiedźmą wiatru," często zatrudnianą przez kapitanów morskich statków do pomocy w nawigacji i zapewnieniu ich jednostkom sprzyjających wiatrów. Woli słony, świeży powiew wiatru nad oceanem od zaduchu bagien, na których się wychowała. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Specjalność "Nawigacja" zwiększa o 2% punkty ruchu bohatera na wodzie na każdy osiągnięty poziomu doświadczenia (zaczynając od pierwszego).
Premia ze specjalności jest dodawana bezpośrednio do punktów ruchu bohatera na wodzie, a nie jak w przypadku innych umiejętności mnożona najpierw przez wartość umiejętności.
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Nawigacja
poz. podstawowy
Zaklęcie
Spowolnienie
Machina


(brak)
Beznadziejna na mapach bez wody i nieoceniona, jeśli akurat przemierzacie okolice Atlantydy.

Verdish


rasa: człowiek
płeć: kobieta
biografiaVerdish o mały włos nie zginęła podczas najazdu władców podziemi na jej ojczyznę. Na szczęście, jest mistrzynią sztuki leczenia i była w stanie wyleczyć śmiertelne rany zadane jej w czasie walki. - armia

10-20

2-4
Specjalność
Specjalność "Pierwsza pomoc" zwiększa maksymalną ilość HP jaką może zregenerować oddziałom namiot medyka:
+2,5 HP na poziom przy podstawowej pierwszej pomocy
+3,75 HP na poziom przy zaawansowanej pierwszej pomocy
+5 HP przy mistrzowskiej pierwszej pomocy
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Pierwsza pomoc
poz. podstawowy
Zaklęcie
Ochrona przed ogniem
Machina
Namiot medyka
Namiot medyka można sobie kupić w zamku. Nie to żeby był jakiś bardzo przydatny. Podobnie jak i ta specjalizacja. Zaklęcie Ochrony przed Magią Ognia też jest bardzo sytuacyjne. Lepiej wybrać kogoś innego.

Merist


rasa: gnoll
płeć: kobieta
biografiaPodobno Merist była uzdrowicielką w swojej mieścinie, ale kiedy odkryto, że jej magiczna moc jest dużo silniejsza, niż wymaga tego stanowisko miejscowego uzdrowiciela szybko wcielono ją do armii. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Rzuca zaklęcie "Kamienna skóra" ze zwiększoną efektywnością. Zaklęcie to dodatkowo (oprócz zwykłego działania) podwyższa obronę naszego oddziału w zależności od jego poziomu:
poziomy 1-2: +3 do obrony
poziomy 3-4: +2 do obrony
poziomy 5-6: +1 do obrony
poziom 7: bez zmian
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Nauka
poz. podstawowy
Zaklęcie
Kamienna skóra
Machina


(brak)
Naprawdę żałosny bonus do zaklęcia. Mistrzowska Magia Ziemi dodaje specjalizacji trochę uroku, a bez niej można tę bohaterkę posłać na dno bagien.

Styg


rasa: reptilion
płeć: kobieta
biografiaKiedy stało się jasne, że nigdy nie zasiądzie na tronie, Styg, jedenasta córka Tralosska, króla Tatalii, zajęła się czarami. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Zwiększa o 5% umiejętność "Talent magiczny" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia (łącznie z pierwszym).

Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio.
Efektywnie więc premia wynosi:
+ 0,25% na poziom przy podstawowym Talencie magicznym
+ 0,5% na poziom przy zaawansowanym Talencie magicznym
+ 0,75% na poziom przy mistrzowskim Talencie magicznym
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Talent magiczny
poz. podstawowy
Zaklęcie
Tarcza
Machina


(brak)
Zajęła się czarami, ale specjalizacja w niewielkim stopniu zwiększające obrażenia zaklęć ofensywnych nie była najlepszą ścieżką kariery. Pamiętajcie, że Błogosławieństwo na dużych oddziałach zdziała więcej niż Mistrzowski Armageddon/Implozja.

Andra


rasa: człowiek
płeć: kobieta
biografiaZanim król Tralossk awansował Andrę, zwykłego człowieka, na jednego z dowódców swojej armii, poddał ją serii prób, które miały sprawdzić jej wiedzę. Ponieważ w czasie tych testów nie padła ani jedna błędna odpowiedź, król nie miał innego wyboru, jak ją zaakceptować. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Zwiększa o 5% umiejętność "Inteligencja" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio.

Efektywnie więc premia wynosi:
+ 1,25% na poziom przy podstawowej Inteligencji
+ 2,5% na poziom przy zaawansowanej Inteligencji
+ 5% na poziom przy mistrzowskiej Inteligencji
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Inteligencja
poz. podstawowy
Zaklęcie
Rozproszenie
Machina


(brak)
W końcu jakaś sensowna propozycja Wiedźmy. Specjalizacja Inteligencji zwiększy znacząco nasze zasoby many, bardzo dobrze skaluje się to na większych mapach. Możliwość rzucania większej ilości zaklęć i rzadsza konieczność odnawiania zasobów many niejednokrotnie przesądza o wyniku gry.

Tiva


rasa: gnoll
płeć: kobieta
biografiaTiva osiągnęła pozycję bohatera wyzywając tych, którzy stali w hierarchii wyżej od niej, na pojedynki w szybkości nauki. Oczywiście, zawsze udowadniała, że jest szybszym studentem, niż jej przeciwnicy. Ma na swoim koncie wiele sukcesów. - armia

10-20

4-7

2-4
Specjalność
Zwiększa o 5% umiejętność "Sokoli wzrok" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia powyżej pierwszego. Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio.

Efektywnie więc premia wynosi:
+ 2% na poziom przy podstawowym Sokolim wzroku
+ 2,5% na poziom przy zaawansowanym Sokolim wzroku
+ 3% na poziom przy mistrzowskim Sokolim wzroku
Umiejętności
Mądrość
poz. podstawowy
Sokoli wzrok
poz. podstawowy
Zaklęcie
Kamienna skóra
Machina


(brak)
Dzięki swojej specjalizacji w Sokolim Wzroku zyskuje miano najgorszej wiedźmy wszechczasów. Włączając w to netflixową Sabrinę.

© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes III". Redakcja, kontakt