Twierdza
Barbarzyńcy - bohaterowie mocy
Atak4 | Obrona0 | Moc1 | Wiedza1 |
Yograsa: dżin płeć: mężczyzna biografiaYog studiował u magów w Brakadzie, ale częściej znajdowano go na czytaniu ksiąg o wojnie niż o magii. Książę Krewlod zaproponował mu stanowisko dowódcy, pozwalając mu w pełni wykorzystać swój zapał i wiedzę o wojnie. - armia
| Specjalność Specjalność "Cyklopy" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Cyklopy: poz. 6-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-17: Atak i Obrona +2 poz. 18-23: Atak +3 i Obrona +2 poz. 24-29: Atak i Obrona +3 poz. 30-35: Atak +4 i Obrona +3 Cyklopy królewskie: poz. 6-11: Atak i Obrona +1 poz. 12-17: Atak i Obrona +2 poz. 18-23: Atak +3 i Obrona +2 poz. 24-29: Atak +4 i Obrona +3 poz. 30-35: Atak +5 i Obrona +4 | Umiejętności Atak poz. podstawowyBalistyka poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Misiek Yogi wygląda na specjalistę od wyburzeń. Balistyka jest stosunkowo ciekawą propozycją. Wadą Cyklopów jest to, że są stosunkowo podatne na obrażenia. Specjalizacja może w tym pomóc, ale przez wysoki koszt siedliska są często rekrutowane dopiero po Behemotach, co skutkuje ich mniejszą liczbą. Wykorzystywanie ich w oblężeniach jest dość mało skuteczne. Jednocześnie Twierdza posiada 1 jednostkę latającą, więc szybkie zburzenie murów jest kluczowe.
Można rozważyć wybór tego bohatera na mapach z dużą ilością zamków.
Można rozważyć wybór tego bohatera na mapach z dużą ilością zamków.
Gurnissonrasa: goblin płeć: mężczyzna biografiaTo niespotykane, aby goblin zajmował jakąkolwiek znaczącą pozycję, ale Gurnisson wykazuje wrodzony talent, jeżeli chodzi o katapulty, co w oczywisty sposób włącza go w szeregi najemnych bohaterów. - armia
| Specjalność Specjalność "Balista" zwiększa współczynnik ataku i obrony tej machiny wojennej w zależności od poziomu bohatera: poz. 5-14: Atak i Obrona +1 poz. 15-24: Atak i Obrona +2 poz. 25-29: Atak i Obrona +3 poz. 30-45: Atak i Obrona +4 | Umiejętności Atak poz. podstawowyArtyleria poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina Balista |
Kolejny bohater, który faktycznie sprawia, że balista jest stosunkowo użyteczna. Wysoki współczynnik ataku i początkowa Artyleria się do tego przyczyniają.
Jabarkasrasa: ogr płeć: mężczyzna biografiaBędąc najstarszym synem księcia Boragusa, Jabarkas wie, że pewnego dnia zostanie władcą Krewlod. Podobnie jak jego ojciec wyznaje zasadę, że tylko wojna szybko prowadzi do celu. - armia
| Specjalność Specjalność "Orkowie" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Orkowie i Urukowie: poz. 3-9: Atak i Obrona +1 poz. 10-17: Atak +2 i Obrona +1 poz. 18-23: Atak +3 i Obrona +2 poz. 24-32: Atak +4 i Obrona +2 poz. 33-38: Atak +5 i Obrona +3 | Umiejętności Atak poz. podstawowyŁucznictwo poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Specjalizacja natychmiast zwiększa nasz zasięg na mapie. Orkowie jako dość słabi strzelcy na pewno skorzystają na bonusach. Łucznictwo jest też przydatne przez posiadanie dwóch strzelców w Twierdzy. W początkowych etapach duża liczba silnych strzelców może ograniczyć nasze straty.
Shivarasa: człowiek płeć: kobieta biografiaShiva jest najmłodszą z sześciu córek w rodzinie trenerów cyrkowych zwierząt. Ponieważ perspektywa pozostania w rodzinnym interesie niezbyt ją nęciła, przyłączyła się do wojsk Krewlodu jako najemnik - biznesie, w którym jest bardzo dobra. - armia
| Specjalność Specjalność "Roki" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Roki i Ptaki gromu: poz. 5-9: Atak i Obrona +1 poz. 10-19: Atak i Obrona +2 poz. 20-24: Atak i Obrona +3 poz. 25-29: Atak +4 i Obrona +3 poz. 30-34: Atak i Obrona +4 | Umiejętności Atak poz. podstawowyOdkrywanie poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Odkrywanie raczej się nie przyda. Same bonusy do Roków są raczej mało zauważalne.
Gretchinrasa: goblin płeć: kobieta biografiaGretchin jest nie tylko wspaniałym dowódcą: wszyscy z jej otoczenia wciąż powtarzają, że dba o swoich żołnierzy, jak o własne dzieci. - armia
| Specjalność Specjalność "Gobliny" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Gobliny: poz. 1-6: Atak i Obrona +1 poz. 7-8: Atak +2 i Obrona +1 poz. 9-11: Atak +3 i Obrona +2 poz. 12-16: Atak +4 i Obrona +2 poz. 17-20: Atak +5 i Obrona +3 Hobgobliny: poz. 1-6: Atak i Obrona +1 poz. 7-8: Atak +2 i Obrona +1 poz. 9-11: Atak +3 i Obrona +2 poz. 12-13: Atak +4 i Obrona +2 poz. 14-16: Atak +4 i Obrona +3 poz. 17-20: Atak +5 i Obrona +3 | Umiejętności Atak poz. podstawowyZnajdowanie drogi poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Zależnie od terenu, na którym zaczynamy, może być to dobry wybór. Bonus do Goblinów jest zauważalny, zwłaszcza że zazwyczaj szybko się rozmnażają. Solidny wybór, jeśli na mapie nie wałęsa się jakiś Goblin Slayer.
Krellionrasa: ogr płeć: mężczyzna biografiaNa początku Krellion był łowcą nagród, ale kiedy stał się znany, jego zwolennicy chcieli służyć pod jego komendą. Chociaż ich wybór nie wydawał się nie być rozsądnym, Krellion udowodnił, że jest wspaniałym dowódcą, szczególnie wśród ogrów. - armia
| Specjalność Specjalność "Ogry" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Ogry i Ogrzy szamani: poz. 4-7: Atak i Obrona +1 poz. 8-11: Atak +2 i Obrona +1 poz. 12-15: Atak i Obrona +2 poz. 16-19: Atak +3 i Obrona +2 poz. 20-23: Atak +4 i Obrona +2 | Umiejętności Atak poz. podstawowyOdporność poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Machać maczuga, maczuga robić większe bum bum! Ty móc wybrać coś lepsze.
Crag Hackrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaUznanego bohatera z Enroth, Craga Hacka tak bardzo znudziły rodzinne okolice, że postanowił spróbować innego życia w Erathii. Rozkoszuje się myślą, że w końcu znalazł pełne zamieszania miejsce, gdzie w pełni może wykorzystać swoje możliwości. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Atak" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,5% na poziom przy podstawowym Ataku + 1% na poziom przy zaawansowanym Ataku + 1,5% na poziom przy mistrzowskim Ataku | Umiejętności Atak poz. zaawansowany | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
Istna ikona barbarzyńcy! Dodatkowo najbardziej ofensywny bohater w grze. Specjalista od Ataku, z zaawansowanym Atakiem i wysokim współczynnikiem Ataku ze względu na bycie Barbarzyńcą. Zdecydowanie najlepszy wybór!
Yo! Słyszałem, że lubicie atak, dodałem więc atak do swojego ataku! - Crag Hack, probably.
Yo! Słyszałem, że lubicie atak, dodałem więc atak do swojego ataku! - Crag Hack, probably.
Tyraxorrasa: goblin płeć: mężczyzna biografiaTyraxor był kiedyś kapitanem kawalerii wilczych jeźdźców. Podczas długiego marszu na granicy Tatalii i Krewlod udało mu się odkryć tataliańską zasadzkę, a niedługo potem dołączył do szeregu dowódców Krewlod. - armia
| Specjalność Specjalność "Wilczy Jeźdzcy" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Wilczy jeźdźcy: poz. 2-5: Atak i Obrona +1 poz. 6-9: Atak +2 i Obrona +1 poz. 10-13: Atak i Obrona +2 poz. 14-17: Atak +3 i Obrona +2 poz. 18-25: Atak +4 i Obrona +3 Wilczy łupieżcy: poz. 2-5: Atak i Obrona +1 poz. 6-9: Atak +2 i Obrona +1 poz. 10-13: Atak i Obrona +2 poz. 14-17: Atak +3 i Obrona +2 poz. 18-21: Atak +4 i Obrona +3 poz. 22-25: Atak +5 i Obrona +3 | Umiejętności Atak poz. podstawowyTaktyka poz. podstawowy | Zaklęcie (brak) | Machina (brak) |
W teorii dobre połączenie Taktyki z szybkimi (zwłaszcza ulepszonymi) jednostkami, które stają się trochę trudniejsze do zabicia. Jednak są lepsze alternatywy.
Magowie Bitewni - bohaterowie magii
Atak2 | Obrona1 | Moc1 | Wiedza1 |
Girdrasa: człowiek płeć: kobieta biografiaWszystko, co potrafi, Gird zawdzięcza szamanowi z rodzinnego miasteczka. Wielu widziało w niej jego następczynię, lecz została stamtąd zabranca, kiedy mag z Krewlod prowadził poszukiwania dzieci umiejących władać magią. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Talent magiczny" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia (łącznie z pierwszym). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,25% na poziom przy podstawowym Talencie magicznym + 0,5% na poziom przy zaawansowanym Talencie magicznym + 0,75% na poziom przy mistrzowskim Talencie magicznym | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyTalent magiczny poz. podstawowy | Zaklęcie Żądza krwi | Machina (brak) |
Że jaka siatka? Ehhh... ciężko być specjalistą od magii w zamku brzydzącym się magią. Ani dostępu do wysokopoziomowych zaklęć, ani realistycznie dużych obrażeń nie zrobimy.
Veyrasa: goblin płeć: mężczyzna biografiaSzaman Vey wielokrotnie udowodnił, że jego dowódcze zdolności są niezrównane. Vey z całą pewnością będzie jednym z najpoważniejszych kandydatów na następcę tronu Krewlod. - armia
| Specjalność Specjalność "Ogry" zwiększa już od 1 poziomu szybkość tych jednostek o 1, a także ich współczynnik ataku i obrony w zależności od poziomu bohatera: Ogry i Ogrzy szamani: poz. 4-7: Atak i Obrona +1 poz. 8-11: Atak +2 i Obrona +1 poz. 12-15: Atak i Obrona +2 poz. 16-19: Atak +3 i Obrona +2 poz. 20-23: Atak +4 i Obrona +2 | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyDowodzenie poz. podstawowy | Zaklęcie Magiczna strzała | Machina (brak) |
Machać maczuga, maczuga robić bum! Vey umieć w czary? Eeee... Ty móc wybrać coś lepsze.
Dessarasa: goblin płeć: mężczyzna biografiaBlisko piętnaście lat temu cała wioska Dessy została zmieciona z powierzchni ziemi przez ludzkich najemników. Dessa był jednym z sześciorga dzieci, które przeżyły masakrę. Od tamtej pory marzy on o nadejściu dnia, w którym odpłaci ludziom za tę zbrodnię. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Logistyka" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,5% na poziom przy podstawowej Logistyce + 1% na poziom przy zaawansowanej Logistyce + 1,5% na poziom przy mistrzowskiej Logistyce | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyLogistyka poz. podstawowy | Zaklęcie Kamienna skóra | Machina (brak) |
Specjalizacja w Logistyce zawsze jest potężna i sprawia, że na późnych etapach trudno pochwycić tego goblina. Jeśli zależy nam na mobilności, to warto się z nim sprzymierzyć.
Terekrasa: człowiek płeć: mężczyzna biografiaTerek spędził kilka lat w cyrku Słońca pracując jako siłacz wzywający widzów do zmierzenia się z nim w rzucaniu skałami na odległość. Pewnego dnia przegrał i został wyrzucony, ale człowiek który go pokonał, zaciągnął go do armii Krewlod. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Przyspieszenie" ze zwiększoną efektywnością. Zaklęcie to dodatkowo (oprócz zwykłego działania) podwyższa szybkość naszego oddziału w zależności od jego poziomu: poziomy 1-2: +3 do szybkości poziomy 3-4: +2 do szybkości poziomy 5-6: +1 do szybkości poziom 7: bez zmian | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyTaktyka poz. podstawowy | Zaklęcie Przyspieszenie | Machina (brak) |
Czy skorzystamy na dodatkowym przyspieszeniu, jeśli nie obejmuje ono Behemotów? Nieszczególnie. Samo zaklęcie jest bardzo dobre na poziomie eksperckim.
Zubinrasa: goblin płeć: mężczyzna biografiaZubin był kiedyś wodzem plemienia walczącego przeciwko księciu Boragusowi. Kiedy wreszcie zapanował pokój, zaproponowano mu stanowisko dowódcy w armii Krewlod. - armia
| Specjalność Rzuca zaklęcie "Precyzja" ze zwiększoną efektywnością. Zaklęcie to dodatkowo (oprócz zwykłego działania) podwyższa obrażenia dystansowe naszego oddziału w zależności od jego poziomu: poziomy 1-2: +3 do obrażeń dystansowych poziomy 3-4: +2 do obrażeń dystansowych poziomy 5-6: +1 do obrażeń dystansowych poziom 7: bez zmian | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyArtyleria poz. podstawowy | Zaklęcie Precyzja | Machina (brak) |
Nieznaczne zwiększenie Ataku dwóch jednostek strzelających? Yep, bezużyteczny.
Gundularasa: ogr płeć: kobieta biografiaOsierocona w dniu narodzin, Gundula była wychowywana jako córka księcia Boragusa. Kiedy dowiedziała się, że on nie jest jej prawdziwym ojcem, wstąpiła do wojska, mając nadzieję na zaszczytną śmierć na polu walki. Tak się nie stało i obecnie Gundula jest bardzo poważanym dowódcą. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Atak" dla każdego osiągniętego poziomu (zaczynając od pierwszego). Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 0,5% na poziom przy podstawowym Ataku + 1% na poziom przy zaawansowanym Ataku + 1,5% na poziom przy mistrzowskim Ataku | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyAtak poz. podstawowy | Zaklęcie Spowolnienie | Machina (brak) |
Również specjalistka od Ataku. Być może nie ma aż takiego potencjału, jak Crag, ale w końcu jest magiczną hybrydą. Ma bardzo dobre zaklęcie Spowolnienia i oczywiście Mądrość. To zdecydowanie jeden z najlepszych wyborów, jeśli chodzi o Magów Bitewnych.
Orisrasa: człowiek płeć: kobieta biografiaNikt nie wierzył, że Oris będzie kiedykolwiek porządnym magiem, ale jej niesamowity dar uczenia się nowych zaklęć wynagradza jej wszystkie inne braki w magicznym rzemiośle. - armia
| Specjalność Zwiększa o 5% umiejętność "Sokoli wzrok" dla każdego osiągniętego poziomu doświadczenia powyżej pierwszego. Premia ze specjalności jest najpierw mnożona przez wartość z umiejętności, a nie dodawana bezpośrednio. Efektywnie więc premia wynosi: + 2% na poziom przy podstawowym Sokolim wzroku + 2,5% na poziom przy zaawansowanym Sokolim wzroku + 3% na poziom przy mistrzowskim Sokolim wzroku | Umiejętności Mądrość poz. podstawowySokoli wzrok poz. podstawowy | Zaklęcie Ochrona przed powietrzem | Machina (brak) |
Ugh! Znawczyni Sokolego Wzroku... Uwaga! Będę zwracał wieczerzę...
Saurugrasa: człowiek płeć: kobieta biografiaKrążą plotki, że Saurug studiował alchemię tylko po to, aby stać się człowiekiem bardzo bogatym. Chociaż mu się to nie udało, jego magia sprawiła, iż on sam stał się bogactwem dla armii Krewlod.. - armia
| Specjalność Zwiększa dzienną produkcję klejnotów o 1 jednostkę. | Umiejętności Mądrość poz. podstawowyOdporność poz. podstawowy | Zaklęcie Żądza krwi | Machina (brak) |
Klejnoty dla Twierdzy? Eeee... to na pewno jest ważna lekcja z ekonomii, tylko jaka?