Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Magia Powietrza


Najważniejsze uwagi o magii:


  • Jest 5 poziomów zaklęć. Zaklęcia 1 i 2 poziomu mogą być poznane przez każdego bohatera. Do wyższych poziomów na ogół potrzebna jest odpowiednio rozwinięta umiejętność "Mądrość" (poziom podstawowy - zaklęcia 3 poziomu, zaawansowany - 4 poziomu, mistrz - 5 poziomu).
  • Nowe zaklęcia można poznać najczęściej rozbudowując gildie magów w miastach. W miastach Twierdzy i Cytadeli można rozbudować gildię magów do poziomu 3. W Zamku - do poziomu 4. W pozostałych frakcjach (Bastion, Forteca, Inferno, Nekropolia, Loch) - do poziomu 5.
  • Na poziomie podstawowym umiejętności "Magia Powietrza" zaklęcia mają to samo działanie co bez umiejętności (wyjątek od tej reguły to zaklęcie "Wrota Wymiarów"), ale kosztują mniej. Zaklęcia 1 poziomu kosztują 1 punkt many mniej, 2 poziomu - 2 punkty many i tak dalej, czyli redukcja kosztu jest równa poziomowi zaklęcia. Wyższe poziomy "Magii Powietrza" zwiększają efektywność zaklęć i zostały uwzględnione w opisie poniżej.

Zaklęcia Bitewne



Poziom 1
Mana: 6
Przyspieszenie
Zwiększa szybkość i zasięg wybranego oddziału.
podst.:+ 3 do szybkości
zaawans.:+ 5 do szybkości
mistrz:działa na całą armię

Poziom 1
Mana: 5
Magiczna Strzała
Wysyła pocisk magicznej energii zadający obrażenia:
podst.:10 + 10*Moc
zaawans.:20 + 10*Moc
mistrz:30 + 10*Moc

Poziom 2
Mana: 7
Ochrona przed powietrzem
Zmniejsza obrażenia zadawane przez zaklęcia magii powietrza.
podst.:o 30%
zaawans.:o 50%
mistrz:działa na całą armię

Poziom 2
Mana: 7
Fortuna
Zwiększa szczęście wybranego oddziału.
podst.:+1 do szczęścia
zaawans.:+2 do szczęścia
mistrz:działa na całą armię

Poziom 2
Mana: 10
Promień osłabienia
Zmniejsza zdolność obrony wroga. Efekt kumuluje się. 
podst.:- 3 do obrony
zaawans.:- 4 do obrony
mistrz:- 5 do obrony

Poziom 2
Mana: 10
Błyskawica
Ściąga uderzenie pioruna na wroga, zadając obrażenia:
podst.:10 + 25*Moc
zaawans.:20 + 25*Moc
mistrz:40 + 25*Moc

Poziom 2
Mana: 8
Precyzja
Zwiększa skut. ataku wybranego oddziału strzelającego.
podst.:+ 3 do ataku na dyst.
zaawans.:+ 6 do ataku na dyst.
mistrz:działa na całą armię

Poziom 3
Mana: 18
Hipnoza
Pozwala przejąć kontrolę nad wrogim oddziałem, który ma:
podst.:max. 10 + 25*Moc PŻ
zaawans.:max. 20 + 25*Moc PŻ
mistrz:max. 50 + 25*Moc PŻ

Poziom 3
Mana: 12
Tarcza Powietrza
Zmniejsza obrażenia otrzymyw. od jednostek strzelających
podst.:o 25%
zaawans.:o 50%
mistrz:działa na całą armię

Poziom 3
Mana: 15
Zniszczenie Nieumarłych
Zadaje obrażenia wszystkim nieumarłym oddziałom
podst.:10 + 10*Moc
zaawans.:20 + 10*Moc
mistrz:50 + 10*Moc

Poziom 4
Mana: 24
Kontratak
Oddział może przeprowadzić więcej kontrataków na turę
podst.:+1 kontratak
zaawans.:+2 kontrataki
mistrz:działa na całą armię

Poziom 4
Mana: 24
Łańcuch Piorunów
Zadaje obrażenia kilku oddziałom, za każdym razem o połowę niższe niż poprzedniemu. 
podst.:4 oddziałom, pierwszy piorun zada 25 + 40*Moc obrażeń 
zaawans.:5 oddziałom, pierwszy piorun zada 50 + 40*Moc obrażeń 
mistrz:5 oddziałom, pierwszy piorun zada 100 + 40*Moc obraż.

Poziom 5
Mana: 25
Wezwanie Żywiołaków Powietrza
Przyzywa oddział Żywiołaków Powietrza. Po rzuceniu zaklęcia nie można przywoływać żywiołaków innego rodzaju.

podst.:przyzywa 2*Moc Żywiołaków
zaawans.:przyzywa 3*Moc Żywiołaków
mistrz:przyzywa 4*Moc Żywiołaków


Poziom 5
Mana: 25
Magiczne Zwierciadło
Daje oddziałowi szansę na odbicie wrogiego zaklęcia na losową jednostkę wroga.
podst.:20% szans
zaawans.:30% szans
mistrz:40% szans

Zaklęcia Mapy Przygody



Poziom 1
Mana: 2
Aura artefaktów
Ujawnia miejsca na mapie, gdzie znajdują się:
podst.:artefakty
zaawans.:i wrodzy bohaterowie
mistrz:i wszystkie miasta

Poziom 2
Mana: 4
Wizja
Pokazuje ogólne informacje o armiach, bohaterach, miastach i:
podst.:szczegóły neutr. armii
zaawans.:szczegóły bohaterów
mistrz:szczegóły miast

Poziom 2
Mana: 4
Ukrycie
Podaje fałszywe informacje bohaterowi sprawdzającemu twoją armię.
podst.:pokazuje wszystkie oddziały jako najsilniejsze z posiadanych
zaawans.:pokazuje liczby wszystkich oddziałów jako 0
mistrz:typ pokazywanych oddziałów to najsilniejszy z dostępnych w głównym mieście bohatera

Poziom 5
Mana:20
Lot
Pozwala na wykorzystanie części ruchu do lotu nad przeszkodami.
podst.:do 60% ruchu
zaawans.:do 80% ruchu
mistrz:cały zakres ruchu

Poziom 5
Mana:25
Wrota wymiarów
Przenosi bohatera na dowolne widoczne pole na mapie.
brak um.:max. 1 raz dziennie
podst.:max. 2 razy dziennie
zaawans.:max. 3 razy dziennie
mistrz:max. 4 razy dziennie
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes III". Redakcja, kontakt